Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY144 | AFET YÖNETİMİ | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Afet yönetimi ve sağlık kurumlarında afet yönetimine ilişkin bilgi ve beceri/ davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Tarihsel Gelişim, Temel Kavramlar, Tehlike Değerlendirmesi, Risk Değerlendirme, Risk Azaltma, Olay Komuta Sistemi, Olay Yeri Yönetimi, Hazırlık ve Planlama, Müdahale, İyileştirme, Yeniden Yapılanma, Halk Eğitimi, Tatbikat ve Alıştırmalar, Sağlık İşletmelerinde Afet ve Kriz Yönetimi Yüzleştiğimiz Afetler, Sebep ve Sonuç İlişkisi, Dört Evreli Afet Yönetimi Yaklaşımı, Afet ve Acil Durum. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Afet yönetimi ile ilgili kavramları ve tarihsel gelişmeyi tanımlar. |
Tehlike, risk, afet kavramlarını tanımlar. |
Sağlık sektöründe afet yönetimi hakkında yapılması gerekenleri organize eder. |
Sağlık sektöründe stres yönetimini tanımlar. |
Doğal ve beşeri afetler; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkilerini ilişkilendirir. |
Afet ve acil durumlarda kriz yönetimini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Tarihsel Gelişim,Temel Kavramlar | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Afetlerde Risk Değerlendirmesi ve Risk Yönetimi, işbirliğine yönelik çağdaş yaklaşımlar | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Risk azaltma yaklaşımı, afet sonrasında müdahale ve iyileşme aşaması | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Afetlere neden olan etkenlerin biyolojik sistem ve çevredeki etkilerinin toksikolojik açıdan değerlendirilmesi ve enüstriyel kazalar | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Türkiye’de mevcut verilerden hareketle afet risk haritasının oluşturulması, meydana gelen afet vakalarında karşılaşılan toksikolojik sorunlar, ihmal edilen önlemler, öneriler, çözüm yaklaşımları | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Ulusal Afet Mevzuatı ve Müdahale Ekipleri | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Uluslararası Metin ve Anlaşmalarda Afet Yönetimi ve Müdahale Ekipleri | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Afet epidemiyolojisi, Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü ve Afetlerde Besin ve Su Yönetimi | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Yönetiminde Afet Yönetimi ve Planlaması, Afetlerde koordinasyon, iletişim ve komuta ve HAP | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Yönetiminde Afet Yönetimi ve Planlaması, Afetlerde koordinasyon, iletişim ve komuta ve HAP | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Yönetiminde Afet Yönetimi ve Planlaması ve Afetlerde Triyaj | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Afet sonrası mağdurların ve afet yöneticilerinin ruh sağlığına yönelik hizmetler | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Afetlerde erken uyarı sistemleri, eğitim ve tatbikat çalışmaları | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Grup araştırması, Bireysel çalışma , Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tengilimoğlu D, Somunoğlu S, Sağlık Kurumlari Yönetimi, T.C. Anadol Üniversitesi Yayını No: 2631 |
Açıköğretim Fakültesi Yayini No: 1599 Eskişehir, 2012 |
Kemaloğlu.M (2015),Türkiye’de Afet |
Yönetiminin Tarihi ve Yasal Gelişimi (http://turkoloji.cu.edu.tr/pdf/muhammet_kemaloglu_turkiyede_afet_yonetimi.pdf) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 11 | 44 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 20 | 0 | 74 |
Genel Toplam | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |