Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY247 | SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders kapsamında sağlık kavramını, sağlık sistemini, sağlık sisteminin örgütlenmesini, tasarımını ve Türkiye’deki sağlık örgütlenmesi hakkında bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sağlık-Hastalık Sağlık-Sağlığı Etkileyen Faktörler, Sağlık Ekonomisi, Sağlık Harcamaları, Uluslararası Sağlık Kuruluşları, Türkiye’de Sağlık Reformları, Sağlık Kurumları Ve İşlevleri, Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi Ve Sağlık Bakanlığı, Hastane Organizasyonu, Tıp Hizmetleri Organizasyonu, Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim Ve Organizasyonu, Üniversite Hastanelerinin Organizasyonu, Yeşil Hastane, Sağlık Kurumlarının Yapısal Tasarımı Sağlık Kurumlarında Kalite Kalite-Akreditasyon-Denetim Hastane Yönetim Kurulu Stratejik Yönetim Dış Kaynaklardan Yararlanma Hastane Yöneticisi Sağlık Kurumlarını Değerlerle Yönetmek Hekim Performans Yönetimi Hasta Şikâyet Yönetimi Sağlık Kurumlarında Hasta(Müşteri) Tatmini, Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Bilişim Altyapı Çözümleri Hastane Elektronik Doküman Ve Belge Yönetim Sistemi Klinik Bilgi Sistemi Sağlık Kurumlarında Kullanım Yönetimi, Sağlık Kurumlarında Verimlilik Yönetimi, Tesis Güvenliği, Teknik Hizmetler, Tıbbi Cihaz Yönetimi Ve Kalibrasyon Hastanelerde Lojistik Ve Tedarik Zinciri Yönetimi Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimi Bütçeleme Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi Hastanelerde Faturalandırma Süreçleri, Halkla İlişkiler, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Sağlık Kurumları ve Medya İlişkileri, Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık kavramını ve sağlığı etkileyen faktörleri tanımlar. |
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini açıklar. |
Türkiye’ de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini planlar. |
Uluslararası sağlık kuruluşlarını sıralar. |
Sağlık kurumlarının kendilerinden beklenilen fonksiyonları verimli ve etkili bir şekilde yerine getirebilmesi için sağlık kurumu kurulmadan önce yapılması gereken çalışmaları ve hastane mimarisi özelliklerini kategorize eder. |
Sağlık çalışanları yönetiminde son derece önemli bir yere sahip olan koordinasyon ve iletişim kavramlarının önemini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Sağlık-Hastalık, Sağlığı Etkileyen Faktörler, Sağlık Ekonomisi, Sağlık Harcamaları | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Taraması | Uluslararası Sağlık Kuruluşları, Türkiye’de Sağlık Reformları, Sağlık Kurumları Ve İşlevleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Taraması | Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi ve Sağlık Bakanlığı, Hastane Organizasyonu, Tıp Hizmetleri Organizasyonu, Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim Ve Organizasyonu, Üniversite Hastanelerinin Organizasyonu | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Taraması | Yeşil Hastane, Sağlık Kurumlarının Yapısal Tasarımı, Sağlık Kurumlarında Kalite, Kalite-Akreditasyon-Denetim | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Taraması | Hastane Yönetim Kurulu, Stratejik Yönetim, Dış Kaynaklardan Yararlanma, Sağlık Kurumlarını Değerlerle Yönetmek | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Taraması | Hekim Performans Yönetimi, Hasta Şikâyet Yönetimi, Sağlık Kurumlarında Hasta(Müşteri) Tatmini | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Taraması | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi, Bilişim Altyapı Çözümleri, Elektronik Doküman Ve Belge Yönetim Sistemi, Klinik Bilgi Sistemi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Sağlık Kurumlarında Kullanım Yönetimi, Sağlık Kurumlarında Verimlilik Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Taraması | Tesis Güvenliği, Tıbbi Cihaz Yönetimi, Tıbbi Cihaz Yönetimi Ve Kalibrasyon | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Taraması | Hastanelerde Lojistik Ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Sağlık Kurumlarında Satın Alma Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Taraması | Bütçeleme, Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi, Hastanelerde Faturalandırma Süreçleri | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Taraması | Halkla İlişkiler, Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Sağlık Kurumları Ve Medya İlişkileri | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Taraması | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Taraması | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırır |
Kaya, S.(2005). Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite yileştirme.Ankara:Pelikan Tıp ve TeknikKitapçılık Ltd. Şti. |
Sarp, N.(2014). Kalite Kontrol Uygulamaları. Ankara:Siyasal Kitabevi. |
Stamatis, D. H. (2000), Total Quality Management in Healthcare,Inwin Proffesional Publishing. |
Kavuncubaşı,Ş.(2000), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |