TR EN

MALİYET MUHASEBESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY242 MALİYET MUHASEBESİ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sağlık işletmelerinde verilen sağlık hizmet maliyet unsurları analiz edilerek birim hizmet maliyetinin tespit edilmesi ve muhasebe kayıtlarının gerçekleştirilmesi bağlamında bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık işletmelerin hizmet maliyetleri, maliyetlerin oluşumu, maliyetlerim muhasebe kaydı, birim hizmet üretim maliyetinin tespiti, maliyet sistemi, maliyetleme yöntemlerinin tespit ve hesaplanmasıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Maliyet-gider-zarar-harcama-hasılat kavramlarını tanımlar.
Maliyet Muhasebesi-Finansal Muhasebe-Yönetim Muhasebesi ilişkisini açıklar.
Üretim maliyeti unsurlarını açıklar.
Maliyetleme yöntemlerine göre sağlık işletmelerinde maliyet sistemini analiz eder.
Gider yerleriyle ilişkileri açısından giderleri kategorize eder.
Karar almada maliyet bilgileriyle değerlendirme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Maliyet ve Maliyetle İlgili Temel Kavramlar - Maliyetlerin sınıflandırılması Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi, Organizasyonu ve Kayıt Düzeni Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Giderlerin Sınıflandırılması ve Maliyet Unsurlarının İncelenmesi (Direkt İlk Madde ve Malzeme, ve Endirekt Malzeme Maliyetlerinin belirlenmesi) Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Giderlerin Sınıflandırılması ve Maliyet Unsurlarının İncelenmesi Stok Değerleme Yöntemleri Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Giderlerin Sınıflandırılması ve Maliyet Unsurlarının İncelenmesi (Direkt İşçilik ve Endirekt İşçilik Maliyetlerinin belirlenmesi) Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Giderlerin Sınıflandırılması ve Maliyet Unsurlarının İncelenmesi (Genel Üretim Giderlerinin belirlenmesi) Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Giderlerin Sınıflandırılması ve Maliyet Unsurlarının İncelenmesi (Genel Üretim Giderlerinin belirlenmesi) Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Maliyet Hesaplama Yöntemleri ve Sistemleri Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Gider Merkezleri ve Dağıtım Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Gider Merkezleri ve Dağıtım Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Hizmet Maliyetlerinin Belirlenmesi Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Kurumlarında Hizmet Maliyetlerinin Belirlenmesi Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hastanelerde Maliyet-Hacim-Kâr Analiz Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Maliyet Bilgilerinin Sağlık Hizmeti Yönetim Kararlarında Kullanımı Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Can, 2013. Maliyet Muhasebesi, Sakarya Yayıncılık, Sakarya.
TC Anadolu Üniversitesi, Sağlık Kurumlarında Maliyet Yönetimi, Yayın No:2865, 1.Baskı, Eskişehir,2013.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0