TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY298 YAZ STAJI 4 0 0 1

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamaya ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarının kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık Sektörünün işletme kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini inceleme, Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme, Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme, Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Staj yaptığı kurumdaki hizmet süreçlerini tanımlar.
Staj yaptığı kurumların bağlı olduğu üst kuruluşlarla ilişkisini nitelendirir.
Sağlık hizmetleri verilirken dikkate alınan yasal mevzuata uygunluğunu tartışır.
Sağlık kurumlarında yer alan idari ve mali birimlerin fonksiyonlarını tanımlar.
Staj yaptıkları kurumlarla diğer kurumların işlevsel bağlılığını açıklar.
Hastalarla ve yöneticilerle iletişim yeteneklerini gözden geçirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Staj Yönergesi.
Tengilimoğlu, D. (2011) Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi.
Dilaver Tengilimoğlu, 2014, Sağlık Hizmetleri Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Şahin Kavuncubaşı, Selami Yıldırım
Hastane Yönetimi ve Organizasyonu, İsmail Ağırbaş.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 14 1 14
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 11 1 11
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 26
Genel Toplam 26
Toplam İş Yükü / 25.5 1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0