Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY345 | SAĞLIK TURİZMİ | 5 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK ŞARKBAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ders kapsamında sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, sağlık turizminin gelişiminin incelenmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi ve Türkiye ve dünyadaki sağlık turizminin analiz edilmesine yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sağlık Turizmi, Medikal Turizm ve İleri Yaş Turizmi Kavramları, Sağlık Turizmi Pazarı ve Tersine Akış Kavramı, Sağlık Turizmi Endüstrisi, Tedavi Sürecinin Yönetimi, Sağlık Turizminde Müşteri Beklentileri, Sağlık Turizminde Hasta Sağlığı, Kalite, Güvenlik ve Risk, Sağlık Turizminde Yasal ve Etik Konular, Ekonomik, Sosyal ve Kurumsal Açıdan Sağlık Turizmi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık turizmi ile ilgili kavramları, özelliklerini ve türlerini tanımlar |
Sağlık turizminin gelişimini ve gelişim nedenlerini sıralar |
Sağlık turizmi sektörüyle ilgili uygulamada olan yasal düzenlemeleri ilişkilendirir |
Türkiye’de ve dünyadaki sağlık turizminin önemini yorumlar |
Sağlık turizminde markalaşmayı tanımlar |
Sağlık turizminde hasta hakları ve hasta güvenliği konusunu inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel Çalışma | Turizm ve Turizmin Ekonomiye Katkıları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizmi ve Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Medikal Turizm | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Termal Turizm | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Yaşlı ve Engelli Turizmi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Turist Sağlığı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Teşvik Politikaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar ve Sertifikasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Otelcilik Hizmetleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Kalite ve Organizasyon | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Markalaşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür Taraması, Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Hasta Hakları ve Hasta Güvenliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bireysel Çalışma | Sağlık Turizminde Öncü Ülkeler ve Politikalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tengilimoğlu, D. (2017), Sağlık Turizmi, Siyasal Kitabevi. |
Çelik, S. Yalçın, B. (2018), Termal Turizm ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık. |
Haberal, H. (2015). Turizmde alternatif : ''Ekolojik Turizm, Doğa Turizmi, Kırsal Turizm, Yayla Turizmi. Detay Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 77 |
Genel Toplam | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |