TR EN

HALK SAĞLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY347 HALK SAĞLIĞI 5 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenciye halk sağlığının temel kavramlarını, toplum sağlığını etkileyen ve toplumda görülen önemli hastalıkların önlenmesinde halk sağlığının rolünü, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik halk sağlığının nasıl sistematik bir şekilde kullanılacağına yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Halk Sağlığına Giriş, Halk Sağlığı Kavramı, Halk Sağlığı Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Sağlığı Koruma e Geliştirme, Hastalık ve Sağlık, Sağlık Düzeyini Belirleyen Ölçütler, , Demografi-Nüfus Yapısı, Sağlık Yönetimi, Ana Sağlığı, Aile Planlaması, Sağlık Eğitimi, Bağışıklama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halk sağlığının önemini açıklar
Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tanımlar
Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açılar
Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlar
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerini inceler
Toplumsal sağlık göstergelerini açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Halk Sağlığına Giriş İnteraktif Tekniklerle Sunum
2 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Halk sağlığının temel kavramları İnteraktif Tekniklerle Sunum
3 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Sağlık hizmetleri İnteraktif Tekniklerle Sunum
4 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Sağlığı koruma ve geliştirme ilkeleri İnteraktif Tekniklerle Sunum
5 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Kadın sağlığı İnteraktif Tekniklerle Sunum
6 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Bulaşıcı hastalıklar ve epidemiyoloji İnteraktif Tekniklerle Sunum
7 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Cinsel yolla bulaşan hastalıklar İnteraktif Tekniklerle Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Aile planlaması İnteraktif Tekniklerle Sunum
10 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Anne ve Çocuk Sağlığı İnteraktif Tekniklerle Sunum
11 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Bebeklik ve Çocukluk Döneminde bağışıklama İnteraktif Tekniklerle Sunum
12 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Ergenlik döneminde gelişim ve sorunları İnteraktif Tekniklerle Sunum
13 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Toplum ruh sağlığı ve Bağımlılıklar İnteraktif Tekniklerle Sunum
14 Literatür Taraması, Bireysel Araştırma Bağımlılıkların Önlenmesi İnteraktif Tekniklerle Sunum
15 Bireysel Araştırma Genel Değerlendirme İnteraktif Tekniklerle Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ders Notları
Halk Sağlığı Dersleri(Tıp Öğretiminde) Prof. Dr. Zafer ÖZTEK, Edt: Nihal YAĞCI
Halk Sağlığı Hacettepe Üniversitesi yayınları Edt: Prof. Dr. Çağatay Güler , Prof. Dr. Levent Akın 2015/ ANKARA
Bağımlılıklardan Korunma ve Sağlıklı Yaşam: Kısa Bir Giriş Dr. Öğr. Üyesi Nurten ELKİN- Dr. Hasan KÜTÜK

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 2 18
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0