Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY342 | SAĞLIK KURUMLARINDA FİNANSAL YÖNETİM | 6 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İşletmelerde finansal yönetimin temel olarak kapsadığı iki alan olan ve finansal yönetim alanında işletmeler temel olarak paranın zaman değeri, işletmenin beklenen getirisi ve finansal varlıkların beklenen getirilerini kullanarak finansal kararlarını alan işletme sermayesi yönetimi ve yatırım yönetimi kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılmasına ilişkin bilgi, beceri/ davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Sağlık Sektöründe Finansman Modelleri, Sağlık Kurumlarında Finansal Tablo Türleri, Sağlık Kurumlarında Sermaye Yapısı, Sağlık Kurumlarında Stoklar, Sağlık Kurumlarında Bütçeleme ve Sermaye Bütçelemesi, Sağlık Kurumlarında Ödeme Yöntemleri, Sağlık Kurumlarında Finansal Denetim. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık sektöründeki finansman modellerini sıralar |
Sağlık sektörünün finansman yapısını tanımlar |
Finansal planlama ve kontrol araçlarını öğrenerek sağlık kurumları için işletme stratejisini düzenler |
Finansal planlama yöntemlerini sıralar |
Stok yönetimini tanımlar |
Riskli yatırım projelerinin değerlendirmesini keşfeder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Yönetime Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Tablolar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Finansal Tablo Analiz Teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Planlama ve Bütçeleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Döner Sermaye İşletmeleri, Özel Sağlık Kurumları İşletme Bütçesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık kurumlarında finansal örgütlenme, Sağlık Bakanlığında finansal örgütlenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme, Üniversiteler ve Bağlı Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme, Özel Sağlık Kurumlarında Finansal Örgütlenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Dönen Varlıkların Yönetimi, İşletme Sermayesi Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Alacakların ve Stokların Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Duran Varlıkların Yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Yönetimi, Yabancı Kaynakla Finansman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma | Sağlık Kurumlarında Kaynakların Yönetimi, Öz Kaynakla Finansman | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırm. | Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, Örnek Olay Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ceylan, A. Kokrkmaz, T. (2017). Finansal Yönetim: Temel Konular, Ekin Kitabevi. |
Ağırbaş, İ. (2014). Sağlık kurumlarında finansal yönetim ve maliyet analizi, Siyasal Kitabevi. |
Apak, S. Demirel, E. (2013). Finansal Yönetim :Sermaye Piyasaları. Papatya Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
Ödev | 11 | 3 | 33 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |