Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SYY445 |
SAĞLIKTA BİLGİ YÖNETİM SİSTEMLERİ |
7 |
3 |
3 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KAYA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Hastanelerde bilgisayar kullanımının gelişimi, hastane bilgi yönetim sistemleri ve fonksiyonlarının malzeme, tedarik ve personel yönetim sistemlerinin işleyiş bilgi ve becerisinin kazandırılmasına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Otomasyon programındaki kullanıcıların yetkisi bazında ekran modüllerini öğretmek, Otomasyon programını kullanarak hem hastaların hem de kullanıcıların işlerini kolaylaştırmak. Program üzerinde bulunan istatistik ve arşivleme ekranlarının görsel ve uygulamalı olarak aktarılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sağlık bilgi sistemlerinin gelişimini ve özelliklerini tanımlar |
Hasta kabul program modüllerini sıralar |
Hastane otomasyon sistemlerinin kullanım alanlarını ve amaçlarını tanımlar |
Elektronik hasta kayıtlarının Türkiye’de ki örnek uygulamalarını karşılaştırır |
Hastane bilgi sistemlerini oluşturan bölümleri kategorize eder |
Veri toplama kurallarını ve veri kalitesini sağlama yöntemlerini açıklar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Veri, Enformasyon, Bilgi Kavramları |
Anlatım, Sunum |
2 |
Literatür Taraması |
Bilgi Yönetim Sistemleri Bileşenleri |
Anlatım, Sunum |
3 |
Literatür Taraması |
Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Kullanılan Bilgi SİSTEMLERİ |
Anlatım, Sunum |
4 |
Literatür Taraması |
Elektronik Sağlık Kayıtları (EHR) |
Anlatım, Sunum |
5 |
Literatür Taraması |
Hastane Bilgilerinin Depolanması ve Kullanılması |
Anlatım, Sunum |
6 |
Literatür Taraması |
Sağlık Bilgi Sistemleri Odakları |
Anlatım, Sunum |
7 |
Literatür Taraması |
Sağlık Enformatiği |
Anlatım, Sunum |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Kurumsal Bilgi Güvenliği Yönetimi |
Anlatım, Sunum |
10 |
Literatür Taraması |
E-sağlık Sistemi |
Anlatım, Sunum |
11 |
Literatür Taraması |
Sağlık Bilgi Sistemleri ve Dijital Hastane |
Anlatım, Sunum |
12 |
Literatür Taraması |
Giyilebilir Teknolojiler |
Anlatım, Sunum |
13 |
Literatür Taraması |
Sağlıkta Giyilebilir Teknolojiler |
Uygulama |
14 |
Literatür Taraması |
Telesağlık-Teletıp
Elektronik Sağlık Enformasyon Sistemlerinin Etik ve Sosyal Zorlukları
Dijital Sağlık Kütüphaneleri |
Uygulama |
15 |
Literatür Taraması |
Sağlık Enformasyon Sistemi Trendleri
Kanıta Dayalı Tıp
Sağlık Araştırmalarında Veri Madenciliği ve Metin Madenciliği |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tengilimoğlu, D. (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım. |
Külcü, Ö. (2018). Kurumsal Bilgi Sistemleri ve Belge Yönetimi: Organizasyonlarda Bilgi ve Belge Yönetimi Sistemlerinin Temel İlkeleri |
Esatoğlu, E., Köksal, A. (2010). Sağlık Hizmetlerinde Bilgi Yönetimi. Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
2 |
3 |
6 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
3 |
6 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
1 |
3 |
3 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
1 |
3 |
3 |
Sosyal Faaliyet |
1 |
3 |
3 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
27 |
0 |
77 |
|
Genel Toplam |
77 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|