TR EN

SEMİNER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY449 SEMİNER 7 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilerin ilgi duydukları konularda araştırma yaparak konu hakkında araştırmalarını sınıf ortamında sunmaları ve soruların yanıtlanması metodolojisi ile sunum becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Öğrencilerin ilgilendikleri konuları belirlenmesi, ilgili konunun alanyazın taramasının yapılması, değerlendirilmesi, araştırma sürecinin planlanması, çalışmaların rapor haline getirilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceler
Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi analiz eder
Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri tartışır
Araştırma ve yazma becerilerini geliştirir
Yayınlara ulaşma ve raporlama bilgisini genişletir
Var olan sentezlenmiş bilgileri özetler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
2 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
3 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Alanı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Makale, Tez, Kitap vb. Kaynakların İncelenmesi Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
4 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
5 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
6 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
7 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırılacak Konunun Seçimi ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
10 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
11 -Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Bireysel Araştırma, Web Tabanlı Araştırma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
12 Rapor Yazma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
13 Rapor Yazma Araştırma Önerisinin Hazırlanması ve Raporunun Yazılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
14 Sunum Hazırlanan Raporun Sunulması ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
15 Sunum Hazırlanan Raporun Sunulması ve Tartışılması Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Bilimsel Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Nobel Yayınları.
Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Nobel Yayınları.
Ders Notları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 51
Genel Toplam 51
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0