TR EN

ALAN ÇALIŞMASI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY442 ALAN ÇALIŞMASI II 8 8 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tümüyle uygulamayı kapsayan bu derste öğrencinin uygulama yaptığı birim(ler)i ve birimlerde yapılan işlemleri diğer öğrenci ve çalışanlarla, öğretim elemanları ile iletişim ve işbirliği halinde tanıması ve öğrenmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sağlık kurum ve kuruluşların idari, mali, teknik açıdan işleyişini (örneğin hastanedeki sorumlulukları, ilişkileri, hizmet akışını ve sürecini, hasta çalışan ilişkilerini, kullanılan teknolojileri vb.) gözlemlemesi ve tanınması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık kurumlarının içinde bulunduğu ekonomik, politik ve hukuksal koşulları inceler
Sağlık kurumlarında yürütülen kalite çalışmalarını değerlendirir
Sağlık kurumlarında idari, teknik ve tıbbi fonksiyonların işbirliğinin önemini açıklar
Sağlık kurumlarına ait bütçe verilerini yorumlar
Sağlık kurumlarında yönetsel kademelerde görev yapan personelin görev yetki ve sorumluluklarını inceler
Sağlık kurumunun mülkiyeti, organizasyonu ve süreçlerine göre karşılaşılan sorunları tanımlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması (Uygulama Yeri) Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2012). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Yayınevi.
Gemlik, N. (2018). Hastane Yöneticiliği: emel Yaklaşımlar ve Öneriler. Nobel Yayıncılık.
Sur, H. Palteki, T. (2013). Hastane Yönetimi. Nobel Tıp Kitap Evleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 1 13
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 11 2 22
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 11 8 88
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0