Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY446 | STRATEJİK YÖNETİM VE UYGULAMALARI | 8 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sağlık İşletmelerinde Stratejik Yönetim dersi, bütünleştirici bir ders olarak öğrencilere tepe yönetimin karşılaşacağı karmaşık problemleri doğru bir şekilde tanımlayabilmelerine ve çözüm üretebilmelerine yönelik bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. derste iş yaşamına ait gerçek olay analizleri üzerinde durularak öğrencilerin bugüne kadar diğer derslerden elde ettikleri tüm fonksiyonel yeteneklerini bir araya getirebilmeleri ve gerçek iş yaşamına ait örgütsel sorunlara çözümler üretebilmelerine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Stratejik Yönetimin Tanımı, Süreci, Gelişimi, Dış Çevre Analizi, İşletme Analizi, Çeşitli Düzeylerde Stratejik Yaklaşımlar, Hizmet İşletmelerinde (Sağlık İşletmeleri) Stratejik Yönetim, Problem Çözme ve Portföy Analizleri ve Vaka Çalışmaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim sürecinin temel öğelerini tanımlar |
Sektörün potansiyelini ölçebilmek için sektörün yapısını ve buna etki eden çevresel faktörleri inceler |
Rekabet avantajı yaratabilmek için organizasyon kaynaklarının nasıl değerlendirilebileceğini yorumlar |
Organizasyonların farklı iş alanlarında nasıl değer yaratabileceği ve yeni iş stratejilerini açıklar |
Sağlık politikalarını stratejik bakış açısıyla planlar |
Stratejik yönetimin sosyal ve etik boyutlarını ilişkilendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Stratejik Yönetim İle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Yönetim Kavramı, Yönetimin İşlevleri Ve Örgüt Yapıları | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Stratejik Yönetim Süreci Ve Stratejik Yönetimin Özellikleri, Strateji Oluşturma | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Dış Çevre Analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İç Çevre Analizi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşletmenin Varlık Ve Yeteneklerinin Değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Stratejik Yönlendirme | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Temel Stratejiler | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Alt Stratejiler | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Kurumsal Stratejiler | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Rekabet Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Fonksiyonel Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Stratejik Değerleme Ve Kontrol | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Vaka Analizleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
David, F. R. (2006). Strategic Management Concepts and Applications. |
Efil, İ (2016). Toplam Kalite Yönetimi: Stratejik Yönetim, Stratejik Toplam Kalite Yönetimi, Entegre Yönetim Sistemleri. Dora Basım Yayın. |
Eren, E. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. |
Ülgen, H., & Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim (5. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 4 | 44 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |