TR EN

BİTİRME TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY448 BİTİRME TEZİ 8 2 1 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak, sağlık yönetimi bölümü kapsamındaki konularda araştırma yapması, deneysel çalışmaları yürütmesi, tasarım yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir. Bitirme projesi dersi ile öğrencilere araştırma yapma ve çalışmalarını sunmaya ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Teorik ve Uygulamalı derslerde öğrendiği bilgileri proje çalışmasına yönelik belli bir disiplin çerçevesinde gruplandırmak. Almış olduğu derslerden edindiği bilgileri harmanlayarak planladığı bir projeyi ürün / dosya şeklinde sunma becerisi kazanmak. Öğrenilenlerin tasarımlara alt yapı oluşturacağını ve öğrenmenin yaşam boyu devam edeceğini kavramak.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tez çalışmasını planlar
Tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini gösterir
Kaynak araştırma bilgisini gösterir
Tez konusuna ilişkin genel bilgileri, amacı, önemi ve bulguları açıklar ve uygun bir akışla düzenler
Tez yazım sürecinin içeriğini planlar
Bilimsel araştırma sürecini açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Bitirme Tezi Konusunun Belirlenmesi Anlatım, Sunum
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Çalışma Konusu Kapsamında Kuramsal ve Kavramsal Çalışmaların Gerçekleşmesi, Araştırma Sorusunun Netleştirilmesi Anlatım, Sunum
3 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çıktısının Belirlenmesi; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem, Özgün Katkı Anlatım, Sunum
4 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Çalışması Kapsamında Ele Alınan Araştırma Sorusuna Dair Kuramların ve Araştırmaların İncelenmesi- Yazın Araştırması Anlatım, Sunum
7 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Tez Konusunun; İçerik, Amaç, Kapsam, Yöntem ve Özgün Katkı Bağlamında Sınıf Bütününde Sunulması ve Tartışılması Anlatım, Sunum, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Eleştiriler Bağlamında Düzeltmeler Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Saha Araştırması Genel Değerlendirmeler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Kıncal, R. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Notları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 2 28
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0