Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY442T | ALAN ÇALIŞMASI II-T | 8 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin sağlık yönetimi alanında uygulamada karşılaşacakları birim, departman ve konulara ilişkin teorik bilgilerin verilerek, öğrencilerin uygulama yapmaya hazır hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, mesleki etik ilkeler çerçevesinde öğrencilere alan hakkında bilgi ve tutum kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik: | Sağlık Yönetimi alanında genel bir kavrayış kazanmak ve uygulamaya hazırlanmak üzere haftalık olarak sağlık kuruluşlarının işleyişine yönelik konular işlenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık kurumlarında karşılaşılan sorunları tanır |
Hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin uygulamaları kavrar |
Sağlık çalışanlarının performans göstergelerini hakkında bilgi sahibi olur |
Güncel yönetim yaklaşımlarını öğrenerek iç ve dış çevre ile ilişkilendirebilir |
Sağlık yönetimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri üretebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışmasına Giriş ve Etik İlkeler | - |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sağlık Yönetimi Alanında Karşılaşılan Sorunlar | - |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Hasta ve Çalışan Güvenliği | - |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Zaman Yönetimi | - |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Performans Yönetimi | - |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sağlık Yönetiminde Kalite Uygulamaları | - |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | İç ve Dış Çevre Analizi | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Stratejik Yönetimin Temel İlkeleri | - |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sağlıkta Motivasyon ve Liderlik | - |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sağlıkta Ekipler ve Takımlar | - |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Örgütsel Çatışmalar ve Çözüm Yolları | - |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | PUKO Döngüsü | - |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Güncel Yönetim Yaklaşımları | - |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması (Genel Değerlendirme) | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2012). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Yayınevi. |
Gemlik, N. (2018). Hastane Yöneticiliği: emel Yaklaşımlar ve Öneriler. Nobel Yayıncılık. |
Sur, H. Palteki, T. (2013). Hastane Yönetimi. Nobel Tıp Kitap Evleri |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 13 | 2 | 26 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |