TR EN

GENEL EKONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTI101 GENEL EKONOMİ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Güncel hayatımızdan örneklerle ekonominin ne olduğunu hem teorik hem de pratikte anlaşılmasını sağlayarak tüketim, üretim ve fiyatların oluşumuna ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Ekonominin temelleri, mikroekonomi ile makroekonomiye giriş konuları, bireysel, firma, farklı piyasalar ve genel denge düzeylerinde tüketim, üretim kararları ve fiyatların oluşumu.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ekonomik karar verme süreçlerinde refah ve etkinlik konularının etkisini çözümler.
Tüketici tercihlerinin tayininde etkili olan faktörleri açıklar.
Piyasaların nasıl çalıştığını açıklar.
Değişik piyasalar için firma davranışlarını açıklar.
Makro temelde ekonominin ölçülmesi üzerine kategorize eder.
Kısa dönem ve uzun dönem arasında makro ekonomik süreci karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Ekonominin Tanımı, Arz ve Talep Doğruları, Arz Talep Kanunu, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler Anlatım
2 Literatür Tarama Talep Elastikiyeti ve Çeşitleri, Talep Kayması Anlatım
3 Literatür Tarama Marjinal Fayda Anlatım
4 Literatür Tarama Arz Eğrisinin Kayması, Bütçe Doğrusu, Kayıtsızlık Eğrileri Anlatım
5 Literatür Tarama Tüketici Dengesi, Üretici Dengesi, Eş Maliyet Doğrusu Anlatım
6 Literatür Tarama Üretim Fonksiyonu Anlatım
7 Literatür Tarama Kısa ve Uzun Dönem Üretim Maliyetleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Tam Rekabet Piyasası Anlatım
10 Literatür Tarama Monopol, Monopollü Rekabet Anlatım
11 Literatür Tarama Oligopol Anlatım
12 Literatür Tarama Duapol, Kartel, Tröst Anlatım
13 Literatür Tarama Taban ve Tavan Fiyatları Anlatım
14 Literatür Tarama Oyun Teorisi Anlatım
15 Literatür Tarama Genel Denge Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Osman Z. Orhan Ve Seyfettin Erdoğan,(2013),İktisada Giriş, Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
Yüksel Bilgili, (2017), Mikro İktisat.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 15 45
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0