TR EN

İŞLETME YÖNETİMİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT101 İŞLETME YÖNETİMİ I 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramlar tanıtılarak, işletme bilimi ve işletmeciliğe yönelik geniş ve bütüncül bir bakış açısı edinilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İşletmeye Giriş, İş Yerinde Yönetimin Temelleri,Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Liderlik, Planlama, Organizasyon, Yöneltme, Koordinasyon, Kontrol ve Yaratıcılık.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim ve yönetimle ilgili temel kavramları tartışır.
Yönetimin tarihsel süreçlerini karşılaştırır ve sıralar.
Yönetimin işlevlerini değerlendirir.
Günümüz yöneticilerinin karşılaştığı çeşitli zorlukları değerlendirir ve çözümler sunar.
Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.
İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, İşletmecilik ve Yönetimle İlgili Temel Kavramlar Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
2 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Klasik Yönetim Öncesi Dönem Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
3 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması
4 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması,
5 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
6 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Post-Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
7 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Post-Modern Yönetim Yaklaşımı Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları(Genel) Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
10 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 1- Planlama Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
11 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 2- Organizasyon (Örgütleme) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
12 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 3- Yöneltme (Emir-Komuta) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
13 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 4- Koordinasyon (Eşgüdümleme) Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
14 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 5- Kontrol Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması,
15 Literatür tarama,Grup araştırması,Web tabanlı araştırma,Bireysel araştırma, Yönetim Fonksiyonları 6- Yaratıcılık Fonksiyonu Anlatım,Tartışma,Bireysel Çalışma,Grup çalışması.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tutar, H. (2013) İşletme Yönetimi, (3. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık
Bektaş, Ç. (2018) İşletme Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi
Koçel, T. (2015) İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınevi
Robbins, S. & Coulter, M. (2013) Yönetimin Esasları (Çev), Ankara: Nobel Yayıncılık
Stimpson, P. & Smith, A. (2015) Business Management, (2. Edition), Cambridge University Press
Budak, G., & Budak, G. (2004). İşletme yönetimi. Fakülteler Kitabevi Barış Yayınları.
Güney, S. (2023). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Nobel Akademik Yayıncılık.
Güney, S. (2020). Temel ve Genel İşletme, Nobel Akademi Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the advanced theoretical and practical knowledge supported by books including main and current knowledge on Health Management's field, practical tools, multimedia educational tools and other supported resources.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she has the knowledge to attain scientific information, track current literature, evaluate and execute datas about Health Management.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can interpret and evaluate scientifically proven datas by using his/her advanced knowledge and skills on Health Management, he/she can identify the problems, analyze them, and solve them with the aid of researches and evidences based his/her professional ethical norms, by sharing the knowledge and being an excellent member of a team.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can train individuals, families and society by using his/her advanced theoretical and practical knowledge on Health Management studies.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can perform a study independently and take responsibility bycooperating with other groups of professions via using his/her advanced knowledge on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can evaluatecritically the advanced knowledge and skills on Health Management.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can inform people and institutions relevant to Health Management by citing his/her suggestions about solutions both written and orally, and he/she can listen the requests and expectancies of those contacts.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she can gather, interpret, and execute information about Health Management field, and cooperate with people from other relevant disciplines in order to announce the information gathered by paying attention to social, cultural and ethical norms.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 7 3 21
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 1 2 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0