Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY142E | MEDICAL BIOLOGY AND GENETICS | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Hücreyi oluşturan yapıların fonksiyonları , genetik materyal ve ilgili hastalıklara ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Hücre yapısı, genetik materyal, transkripsiyon, translasyon, hücre döngüsü, polimorfizm, mutasyon, kalıtsal hastalıklar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Moleküler yapı ile biyolojik fonksiyonu ilişkilendirir. |
Hücresel hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. |
Canlı organizmalarda bulunan başlıca moleküler yapıların biyolojik önemini örneklendirir. |
Hücrenin organellerini açıklar. |
Mutasyon kavramlarını açıklar. |
Genetiğin temel kavramlarını açıklar. |
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını ilişkilendirir. |
Hücreyi oluşturan molekül yapılarını işlevleriyle açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hücre Organelleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
2 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hücrenin Kimyasal Yapısı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
3 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hücre Membran Yapısı ve Özelleşmeleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
4 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hücrenin Bölünmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
5 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Hücre Döngüsü Kontrolü | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
6 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Kromatin ve Kromozomun Yapısı | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
7 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Transkripsiyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Translasyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Kalıtım- Mendel | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
11 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Kalıtım-Non Mendelyan | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
12 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Kromozom Anomalileri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
13 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | DNA Tamir Mekanizmaları | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
15 | Literatür Tarama, Veri tabanı inceleme, Web tabanlı araştırma | Genetik Danışma | Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karp’s Cell & Molecular Biology 8th edition October 2016, Gerald Karp, Janet Iwasa, Wallace Marshall John Wiley & Sons Publishing |
Molecular Biology 2nd edition, February 2012, David P, Clark, Nanette J. Pazernik, Academic Cell |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |