TR EN

FOOD MICROBIOLOGY AND FOOD SAFETY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY248E FOOD MICROBIOLOGY AND FOOD SAFETY 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gıdada önemli mikroorganizmaların tanınması, mikroorganizmaların sayımı ve kontrol tekniklerinin öğrenilmesi, gıda bozulmaları ve hastalıklardaki rollerinin anlaşılması, mikrobiyolojik kalite kontrolü ile gıda güvenliği ve hijyeninin sağlanması ve yasal düzenlemelerin kavranmasına ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır
İçerik: Besin mikrobiyolojisinin kapsamı ve temel kavramlar, besinlerde mikrobiyal üremeyi etkileyen içsel ve dışsal faktörler, mikroorganizmaların besin bozulmalarındaki rolü, patojenik mikroorganizmalar: enfeksiyon, intoksikasyon, mikotoksin, virüs ve parazitler, gıda fermantasyonunun prensipleri ve faydalı mikropların rolü,mikrobiyal gelişmeyi kontrol eden ilkeler, nitel ve nicel mikrobiyolojik analizler, besin güvenliği ve kalite yönetim sistemleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Besinlerde mikroorganizmaların gelişmesi için gerekli şartları açıklar.
Temel besin gruplarında mikrobiyal bozulmaları tanımlar.
Besin kaynaklı patojenleri açıklar.
Besin mikrobiyolojisi temel analizlerini uygular.
Mikroorganizmaların besinlere bulaşma yollarını açıklar.
Besin güvenliğinin sağlanmasında gerekli temel ilkeleri takip eder.
Besin güvenliği ile ilgili sistemleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin mikrobiyolojisine giriş Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikroorganizmalar ve besinlere bulaşma yolları AAnlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Mikroorganizmaların besinlerde gelişimini etkileyen faktörler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gıda kaynaklı enfeksiyonlar ve zehirlenmeler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gıda kaynaklı enfeksiyonlar ve zehirlenmeler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin kaynaklı bakteriyel enfeksiyon etkenleri I Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin kaynaklı bakteriyel enfeksiyon etkenleri II Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin kaynaklı viral enfeksiyon etkenleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin kaynaklı paraziter enfeksiyon etkenleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besinlerde bulunan mikotoksinler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fermantasyon ve fermente gıdalar Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Besin güvenliğini sağlama yolları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gıda güvenliği ve kalite yönetim sistemleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ders tekrarı Anlatım, Tartışma, Laboratuvar, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ray, B. (2003). Fundamental food microbiology (3rd ed.). CRC Press.
Schmidt, R. H., & Rodrick, G. E. (2003). Food safety handbook. John Wiley & Sons Publishing.
Marriot, N. G., & Gravani, R. B. (2006). Principles of food sanitation (5th ed.). Springer.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the theoretical and practical concepts which comprise the required basic professional knowledge related to medicine and science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Requires the level of nutrition and dietetics, medical and related science and technology defines the concepts of theoretical and applied knowledge-based.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the advanced level of knowledge and skills in the fields of nutrition and dietetics based on medical and natural sciences,
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize advanced level of theoretical and practical knowledge related to nutrients and nutrition, dietetics, community nutrition and institutional food service systems
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Discharge the responsibilities, duties and obligations in accordance with the rules and regulations of professional ethics related to nutrition and dietetics
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0