TR EN

BIOCHEMISTRY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY150E BIOCHEMISTRY 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel biyokimyasal reaksiyonları hücresel seviyede ayırt etme ve patolojik olayları açıklamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Moleküllerin yapı ve tasarımı, protein, karbohidrat ve lipid metabolizmaları ve klinik önemi, enzimlerin klinik tanıda yeri, sıvı ve elektrolit dengesi, vitamin ve eser elementlerin tasarımı, hormonlar ve önemi, hemoglobin metabolizması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Canlılarda biyomoleküllerin temel bilgilerini tanımlar.
Metabolizmada rol oynayan genel kimyasal reaksiyonları keşfeder.
Vücudundaki metabolik yolların kontrol mekanizmalarını keşfeder.
Hücredeki normal ve patolojik seviyelerde kimyasal reaksiyonlardaki değişiklikleri ilişkilendirir.
Metabolizma ile ilgili kavramları açıklar.
Karbonhidrat metabolizması ile düzenleyici mekanizmaları karşılaştırır.
Lipitleri sınıflandırır.
Protein metabolizmasını ve aminoasitleri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Biyokimyaya Giriş, Metabolizma, Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Moleküller Arası Etkileşimler; Kimyasal Bağlar, Metabolizmada yer alan kimyasal reaksiyonlar Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre; prokaryotik ve ökaryotik hücreler, hücre organelleri ve fonksiyonları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre membran yapısı, apoptoz, nekroz, hücrede madde iletimi, transport Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Esansiyal amino asitler, yapı ve fonksiyonları, aminoasit metabolizması, peptid bağı ve yapısıi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Proteinler, proteinlerin görevleri, yapıları, hemoglobin, miyoglobin, kolajen, elastin Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Enzimler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Karbonhidratların Sınıflandırılması, Yapı ve Fonksiyonları Karbonhidratların Sindirim ve Emilimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Karbonhidratların Metabolizması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yağların sınıflandırılması, Yapı ve Fonksiyonları Yağların Sindirim ve Emilimi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nükleik Asitler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vitaminler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Eser elementler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hormonların Yapısı ve Etki Mekanizmaları Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Champe, P. C., Harvey, R. A., & Ferrier, D. R. (2005). Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins, 7th edition
Moore, J. T., & Langley, R. H. (2011). Biochemistry for dummies. John Wiley & Sons.
Rodwell, Victor W, Bender, David A, Botham, Kathleen M, Kennelly, Peter J, Weil, Anthony P. (2018). Harper's Illustrated Biochemistry
Nelson, D. L., & Cox, M. M. (2017). Lehninger principles of biochemistry (7th ed.). W.H. Freeman.
Rodwell, Victor W, Bender, David A, Botham, Kathleen M, Kennelly, Peter J, Weil, Anthony P. (2018). Harper's Illustrated Biochemistry
Konukoğlu D., (2019) Temel ve Klinik Biyokimya: Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulları için, 2. Baskı

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
3
2
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
2
2
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
1
2
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
1
3
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
1
2
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
1
3
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0