Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY141E | NORMAL MOTOR DEVELOPMENT | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZEYNEP KAÇAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Refleks ve motor gelişim basamakları açısından doğum sonrası normal gelişim süreci incelenerek , hareketin ve fonksiyonu etkileyen faktörlerle birlikte normal gelişim aşamaları konusunda gelişimsel biyomekani, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algını gelişimi, kardiovaskular ve pulmoner sistemlerle psikomotor sistemin gelişimi ile patolojik refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ve uygulanışına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Nörolojik, ortopedik ve ergoterapi muayene bulgularını değerlendirir. |
Anormal refleksleri değerlendirir. |
Anormal kas tonusunu ve disfonksiyonunu kategorize eder. |
Anormal motor gelişim gösteren durumları değerlendirir. |
Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirir. |
İntrauterin hayatta, bebeğin gelişim evrelerini tanımlar. |
Yenidoğan değerlendirmesini yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Hareket ve Fonksiyonel Gelişim Giriş ve Terminoloji | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması İncelemesi |
2 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim-I | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
3 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim-II | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması İncelemesi |
4 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | İntrauterin Gelişim | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
5 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Gelişim Teorileri | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışmasıl çalışma |
6 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Motor Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
7 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Motor Gelişimi Etkileyen Muskuloskeletal Faktörler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışmasıl çalışma, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Motor Gelişimi Etkileyen Nöromotor ve Fizyolojik Faktörler | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
10 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Refleksler, Duyu Gelişimi, Düzeltme, Koruma, Denge Reaksiyonları, Postural Reaksiyonlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
11 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Infant Dönem ve 0-36 ay motor ve fonksiyonel gelişim | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
12 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Kaba Motor Gelişim Basamakları | Tartışma, Bireysel çalışma, Proje Çalışması |
13 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | İnce Motor Gelişim Basamakları | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
14 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Motor Kontrol, Öğrenme ve Modelleri | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışmasıl çalışma, |
15 | Lireatür Tarama, Web tabanlı araştırma | Gelişimsel Tarama Testleri | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Trombly, CA Occupational Therapy for Physical Dysfunction, William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA. |
Lippincott Willams and Wilkins,(2009),Barr's Human Nervous System. |
Scully RM, Barnes MR, Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989. |
Adams Victors McGraw Hill Comp,(2005), Neurology. |
Fogel A, Nelson G.(1988), Child Development, USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
4 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
4 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |