Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY144E | HEAT-LIGHT AND HYDROTHERAPY | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; ısı, ışık ve suyun fiziksel özelliklerinin, fizyolojik etkilerinin, yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi modalitelerinin fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanımının öğrenilmesi ile uygulama deneyimine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Isı ve ışığın fiziksel özellikleri, yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulamalarının fizyolojik etkileri, bu modalitelerin ağrı ve inflamasyon mekanizması üzerine etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulama yöntemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi modaliteleri ile fizyolojik etki, uygulama yöntemi, endikasyon ve kontraendikasyonlar arasında ilişki kurabilir. |
Yüzeyel sıcaklık ajanlarını fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlayarak uygular. |
Işık ve suyun özelliklerine ilişkin teorik prensipleri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bilimi'nin uygulamalarıyla ilişkilendirebilir. |
Isı, ışık ve hidroterapi uygulamaları sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında gereken önlemleri düzenleyebilir. |
Isı, ışık ve hidroterapi uygulamaları sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında gerekirse programı düzenleyebilir |
Yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulamalarının inflamasyon ve ağrı üzerine etkisini açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Hücre/Doku Yapı ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | İnflamasyon | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ağrı | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Onarım | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı Ajanları (İnfraruj ve Hotpack) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Isı Ajanları (Parafin ve Lazer) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fluidoterapi ve Girdap Banyoları (Whirlpool) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Duşlar ve Kelebek Banyo | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kardiyovasküler ve Romatizmal Hastalıklarda Hidroterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik Hastalıklarda ve Lenfödemde Hidroterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Balneoterapi ve Talassoterapi | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Su İçi Egzersizler (Aquaterapi) | Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Scully, R. M., & Barnes, M. R. Physical therapy. Philadelphia: 1989. |
Campion, M. R. (Ed.). (1990). Adult hydrotherapy: a practical approach. Butterworth-Heinemann. |
Özdinçler R., A.,(2020) Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
3 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
3 | |||||
4 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
3 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
3 | |||||
4 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
3 | |||||
2 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
2 | |||||
2 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
2 | |||||
3 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
2 | |||||
4 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
3 | |||||
2 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
3 | |||||
3 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
2 | |||||
4 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
2 | |||||
5 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
2 | |||||
6 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
2 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
3 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
4 | |||||
4 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
4 | |||||
5 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
3 | |||||
6 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 2 | 8 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
TOPLAM | 52 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |