Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY441E | CLINICAL STUDY I | 7 | 24 | 12 | 12 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HÜSNİYE MERVE DEMİRER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ortopedik problemi olan hastalarda, sporcu sağlığına yönelik, protez-ortez-biyomekani uygulamalarında, üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmaları sonrası, romatizmal hastalıklarda, kadın sağlığında rehabilitasyonda fizyoterapistin rol aldığı konularda değerlendirme ve uygun fizyoterapi yaklaşımları planlama ve uygulamaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ortopedik problemlere özgü değerlendirme yöntemlerinin seçimi ve uygulanması Ortopedik problemleri olan hastaların tedavisinde yakın ve uzak hedeflerin belirlenmesi Kemik ve yumuşak dokuların ortopedik cerrahi girişimlerin tanınması Cerrahi sonrası olası komplikasyonlar ve önleme yöntemlerinin tanınması Mevcut post-operatif ortopedik rehabilitasyon protokollerinin tartışılması ve uygulanması Ortopedik rehabilitasyon ile ilgili tedavi yöntemlerinin uygulanması için gereken beceri ve bilgi düzeyinin artırılması. Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili temel düzeyde uygulamalar. Ayaktan takip edilen üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili temel bilgiler.Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları.Kadın Sağlığında Fizyoterapinin kapsadığı problemlerin tanımı, sınıflandırılması, değerlendirilmesi, koruyucu yaklaşımları, uygulanabilecek farklı fizyoterapi yaklaşımlarının seçimi ve bu yaklaşımların uygulanması konuları.Protez-ortez uygulamalarında değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının planlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel fizyoterapi değerlendirmelerini uygular. |
Fizyoterapi protokollerini ve hastaya özgü ortopedik rehabilitasyon tekniklerini uygular. |
Farklı kas iskelet sistemi problemi olan hastaları değerlendirir. |
Kısa ve uzun süreli hedefler ile birlikte fizyoterapi ve rehabilitasyon programını mükemmelleştirir. |
Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Üst ekstremite, el ve periferik sinir yaralanmalarında vakaya uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini değerlendirir. |
El rehabilitasyonu alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular. |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları hakkında temel bilgileri açıklar |
Protez ortez ve biyomekanik klinik uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı ilişkilendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Rehabilitasyonda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Sporcu Sağlığında Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırmaışma | El Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Romatizmal Hastalıklarda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehab. Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Protez - Ortez ve Rehabilitasyonunda Klinik Çalışma | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jewell, D. V. (2014). Guide to evidence-based physical therapist practice. Massachusetts: Jones & Bartlett Publishers. |
Trumble, T. E., Rayan, G. M., Baratz, M. E., Budoff, J. E., & Slutsky, D. J. (2016). Principles of Hand Surgery and Therapy. London: Elsevier. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
3 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 16 | 224 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 10 | 8 | 80 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 305 |
Genel Toplam | 305 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 12,0 |