TR EN

PEDIATRIC REHABILITATION DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY305E PEDIATRIC REHABILITATION 5 4 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HÜSNİYE MERVE DEMİRER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Pediatrik hastaların fizyoterapi rehabilitasyon programlarının planlanması ve uygulanmasını öğrenmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Pediatrik grupta rastlanan hastalıkların klinik özellikleri, bu hastalıklarda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar.
Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik ve engele neden olan durumları bilir.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini bilir ve uygular.
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını planlar ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Temel Kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Nöromusküler Hastalıklar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Musküler Distrofilerde Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Musküler Distrofilerde Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Spinal Musküler Atrofiler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Spinal Musküler Atrofilerde Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Herediter Motor Sensori Nöropatiler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Herediter Motor Sensori Nöropatilerde Rehabilitasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Serebral Paralizi(SP) Genel Bilgiler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma SP’de Değerlendirme Yöntemleri, GMFM, GMFCS, Spastisiteye Özel Değerlendirme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma SP’li Çocuklarda Fizyoterapi Yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bobath Tedavi Yönteminde Erken Rehabilitasyon, Özel Tutuş Pozisyonları, Pozisyonlama Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bobath Tedavi Yaklaşımında Fasilitasyon, Stimulasyon ve Komünikasyon Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 K Literatür Tarama,Veri tabanı inceleme , Web tabanlı araştırma Bobath Tedavi Yaklaşımında Pratik Uygulamalar ve Çevre Düzenlemeleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35– 45.
Dennis J. & Matthews MD (2015). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice 5th Edition. Michael A. Alexander MD (Editor).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
5
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
2
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
3
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
4
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
2
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
3
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
3
4
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
4
3
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
3
4
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
3
5
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
5
6
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
4
2
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
4
3
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
3
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
3
5
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
5
6
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0