TR EN

MANAGEMENT IN NURSING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY344E MANAGEMENT IN NURSING 6 8 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yönetimde temel kavram ve kuramlar, sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve koordinasyonunda yer alan yönetim aktivitelerine ilişkin bilgi ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci, Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi, Sağlık Sistem ve Politikaları , Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik, Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik, İletişim Yönetimi, Takım Çalışması, Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Problem Çözme, Karar Verme Süreci, Vaka Tartışması, Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği, Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Geliştirme, Motivasyon, Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Örgütsel Yapı ve Süreçler, Örgüt Kültürü ve Performans Değerlendirme.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim ve organizasyon ile ilgili kavramları açıklar.
Yönetim kavramları ışığında uygun ve etkin yönetim modeli seçer.
Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi, örgütlenmesi ve işleyişini inceler.
Yönetici hemşirenin mesleki fonksiyonunu açıklar.
Hemşirelik bakımının kalite gereksinimlerini değerlendirir.
Hemşirelik hizmetleri ile ilgili yasal düzenlemeler ve mevzuatı inceler.
Yönetimde motivasyon ve performans değerlendirmesinin önemini açıklar.
Sağlık hizmetlerinin yapısında ve işleyişinde hemşireliğin temel değerlerini ve etik kurallarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Amaç ve Hedeflerin Paylaşımı, Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci Mesleki Eğitim
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi Uygulamaları Mesleki Eğitim
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik Uygulamaları Mesleki Eğitim
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik Uygulamaları Mesleki Eğitim
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik Uygulamaları Mesleki Eğitim
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma İletişim Yönetimi, Takım Çalışması Uygulamaları Mesleki Eğitim
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Mesleki Eğitim
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Problem Çözme, Karar Verme Süreci Uygulamaları Mesleki Eğitim
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği Uygulamaları Mesleki Eğitim
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları Mesleki Eğitim
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hemşirelik Bakım Sunum Sistemleri, Hasta Bakım Organizasyonu Eğitim ve Geliştirme Uygulamaları Mesleki Eğitim
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kariyer Geliştirme, Motivasyon Uygulamaları Mesleki Eğitim
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Performans Değerlendirme Uygulamaları Mesleki Eğitim
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kariyer Planlama, Öz Geçmiş Hazırlama Uygulamaları Mesleki Eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uyer, G., Kocaman, G. (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Baykal, Ü., Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Basım ve Yayıncılık.
Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon (8. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım.
Çalık, T. Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, Ankara: Gazi Kitap Evi.
Tutar, H. (2004). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Gürüz, D., Gürel, E. (2006). Yönetim ve Organizasyon. Ankara:Nobel Yayınları.
Paksoy, M. (2002). Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Çantay Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
5
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 2 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 24 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0