Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HEY344ET | MANAGEMENT IN NURSING-T | 6 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yönetimde temel kavram ve kuramlar, sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu, hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve koordinasyonunda yer alan yönetim aktivitelerine ilişkin bilgi ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci, Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi, Sağlık Sistem ve Politikaları , Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik, Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik, İletişim Yönetimi, Takım Çalışması, Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi, Problem Çözme, Karar Verme Süreci, Vaka Tartışması, Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği, Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Geliştirme, Motivasyon, Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Örgütsel Yapı ve Süreçler, Örgüt Kültürü ve Performans Değerlendirme. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yönetim ve organizasyon ile ilgili kavramları açıklar. |
Yönetim kavramları ışığında uygun ve etkin yönetim modeli seçer. |
Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinin yönetimi, örgütlenmesi ve işleyişini inceler. |
Yönetici hemşirenin mesleki fonksiyonunu açıklar. |
Hemşirelik bakımının kalite gereksinimlerini değerlendirir. |
Hemşirelik hizmetleri ile ilgili yasal düzenlemeler ve mevzuatı inceler. |
Yönetimde motivasyon ve performans değerlendirmesinin önemini açıklar. |
Sağlık hizmetlerinin yapısında ve işleyişinde hemşireliğin temel değerlerini ve etik kurallarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Amaç ve Hedeflerin Paylaşımı, Yönetim ile İlgili Kavram ve Kuramlar, Yönetim Süreci | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetim Süreci, Hemşirelikte Değişimin Yönetimi | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Sağlık Sistem ve Politikalar, Hemşirelik Mevzuatı, TCK ve Hemşirelik | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Yönetim Etiği, Liderlik, Hemşirelikte Liderlik | Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İletişim Yönetimi, Takım Çalışması | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Çatışma Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Problem Çözme, Karar Verme Süreci | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hasta Güvenliği, Çalışan Güvenliği | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşire İnsan Gücünün Planlanması, Hemşirelik Hizmetlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Hemşirelik Bakım Sunum Sistemleri, Hasta Bakım Organizasyonu Eğitim ve Geliştirme | Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kariyer Geliştirme, Motivasyon | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Tükenmişlik, Stres Yönetimi, Performans Değerlendirme | Tartışma, Klinik Uygulama |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kariyer Planlama, Öz Geçmiş Hazırlama | Beyin fırtınası, Anlatım, Tartışma, Klinik Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uyer, G., Kocaman, G. (2016). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. |
Baykal, Ü., Türkmen, E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, İstanbul: Akademi Basım ve Yayıncılık. |
Eren, E. (2008). Yönetim ve Organizasyon (8. Baskı). İstanbul: Beta Basım. |
Koçel, T. (2007). İşletme Yöneticiliği. İstanbul: Arıkan Basım. |
Çalık, T. Ereş, F. (2006). Kariyer Yönetimi, Ankara: Gazi Kitap Evi. |
Tutar, H. (2004). Kriz ve Stres Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Gürüz, D., Gürel, E. (2006). Yönetim ve Organizasyon. Ankara:Nobel Yayınları. |
Paksoy, M. (2002). Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi. İstanbul: Çantay Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
5 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |