Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISF205E | STATISTICS | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi EDA MERVE KURTULUŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İstatistiki verileri derleme, bu verileri kullanma, problem çözme ve değerlendirmeyi sağlamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel İstatistik Kavramlarının Tanıtılması, Merkezi Eğilim Ölçüleri, Değişkenlik Ölçüleri, Olasılık ve Olasılık Hesaplama, Kesikli ve Sürekli Dağılımlar, Binom ve Poisson Dağılımları, Normal Dağılım ve Sürekli Normal Dağılım Yöntem ve Uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İstatistiğin temel kavramlarını tanımlar. |
Regresyon analizinde bağımlı ve bağımsız değişkeni tanımlar. |
Normal, simetrik ve asimetrik dağılımları tanımlar. |
Tek popülasyona ilişkin hipotez testlerini uygular. |
Araştırmaya konu olan hipotezleri oluşturur. |
Popülasyon oranı için hipotez testini uygular. |
Parametreler için güven aralıklarını hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İstatistiğe Giriş : İstatistiğin Tanımı ve Temel Kavramlar, İstatistiğin Konusu, İstatistiğin Amacı | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Verilerin Toplanması ve Derlenmesi : Verilerin Özetlenmesi Verilerin Grafik Yöntemlerle Özetlenmesi | Anlatım |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kitle ve Örneklem | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İstatistiksel Verilerin Sunulması ve Özetleme Yolları | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Frekans Dağılımı ve Tabloları | Anlatım |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Veri Görüntüleme Yöntemleri | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Merkezi Eğilim Ölçüleri | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Örnekleme Dağılımları | Anlatım |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Standart Sapma ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bağımsız Olaylar | Anlatım |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Olasılık Aksiyonları | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Koşullu Olasılık | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Rastgele Değişkenler (Kesikli, Sürekli) | Anlatım |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bayes Teoremi ve İstatistiksel Dağılımlar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Spiegel, M. R., & Stephens, L. J. (2013). İstatistik. Çev: ÇELEBİOĞLU, S., Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Newbold, P. (2013). İşletme ve İktisat İçin İstatistik,[Çev Şenesen Ü.], 8. Basım, Literatür Ya., İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Believes in the philosophy of holistic health care.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
|
0 | |||||
2 |
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |