Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY141 | NORMAL MOTOR GELİŞİM | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SUZAN AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Doğum sonrası normal gelişim sürecini, refleks ve motor gelişim basamaklarını incelemek, ayrıca hareketi ve fonksiyonu etkileyen faktörleri ele almaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin normal gelişim aşamaları, gelişimsel biyomekanik, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiovasküler ve pulmoner sistemler, psikomotor sistemin gelişimi, patolojik ve ilkel refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ile ilgili bilgi, beceri, davranış ve tutum kazanmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Nörolojik, ortopedik ve ergoterapi muayene bulgularını değerlendirir. |
Anormal refleksleri değerlendirir. |
Anormal kas tonusunu ve disfonksiyonunu kategorize eder. |
Anormal motor gelişim gösteren durumları değerlendirir. |
Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirir. |
İntrauterin hayatta, bebeğin gelişim evrelerini sıralar. |
Yenidoğan değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Hareket ve Fonksiyonel Gelişim Giriş ve Terminoloji | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Gelişimin Temel İlkeleri | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
3 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Motor Öğrenme, Motor Hareket ve Motor Gelişim: Temel Kavramlar ve Süreçler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Motor Öğrenme ile İlgili Gelişimsel Teoriler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Doğum Öncesi (Prenatal) Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Fetal Dönemde Sinir Sistemi ve Kas-İskelet Sistemi Gelişimi | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
7 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Motor Gelişim Kinezyolojisi | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Bebeklerde Motor Gelişimle İlgili Refleksler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Düzeltme, Koruma, Denge Reaksiyonları, Postural Reaksiyonlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
11 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim - Kaba Motor Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
12 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Normal Hareket ve Fonksiyonel Gelişim - İnce Motor Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Fiziksel Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Duyusal ve Kognitif Gelişim | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Atipik Gelişim ve Sık Görülen Pediatrik Hastalıklar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kutlutürk Yıkılmaz, S., & Tanrıverdi, M. (Eds.). (2023). Normal hareket ve fonksiyon gelişimi. İstanbul Tıp Kitabevleri. |
Özer, D. S., & Özer, M. K. (2014). Çocuklarda motor gelişim (8. bs.). Nobel. |
Gallahue, D. L., Ozmun, J. C., & Goodway, J. D. (2014). Motor gelişimini anlamak: Bebekler, çocuklar, ergenler, yetişkinler (D. S. Özer & A. Aktop, Çev. Ed.). Nobel. |
Elbasan, B. (Ed.). (2023). Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon (Genişletilmiş 3. bs.). İstanbul Tıp Kitabevi. |
Karaduman, A. A., & Tunca Yılmaz, Ö. (Eds.). (2016). Fizyoterapi ve rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi; Pelikan Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
|
3 | |||||
2 |
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
|
3 | |||||
2 |
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
|
4 | |||||
3 |
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
|
3 | |||||
2 |
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
|
2 | |||||
3 |
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |