Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ETY142 | ERGOTERAPİDE TERAPÖTİK AKTİVİTELER | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kendine bakım, üretim ve boş zaman aktivitelerinde performansı artırmaya yönelik olarak aktiviteye ait kavramlar, aktivitenin sağlıkla ilişkisi, aktiviteyi etkileyen faktörler, terapatik aktivite seçiminde aktivite analizinin rolü, aktivitenin terapatik kullanımı ve ergoterapi alanında kullanılan sıcak ve soğuk tedavi modalitelerini incelemek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Aktiviteyi etkileyen faktörlerin incelenmesini içerir. Uygulamalı olarak amaçlı aktivitelerin detaylı analizini içerir. Terapatik aktivitelerin incelenmesini içerir. Sıcak –soğuk tedavi modalitelerinin etki mekanizmasının incelenmesini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Aktivitenin rol ve sağlıkla ilişkisini açıklar. |
Aktivite, uğraşı ve amaçlı aktivite arasındaki farkları bilir. |
Aktivite performansını etkileyen psikososyal, kognitif, algısal ve duyumotor komponentleri tanımlar. |
Aktivite performansını detaylı olarak analiz eder. |
Aktiviteleri terapatik amaçlı olarak seçer, analiz eder, karşılaştırır ve uygular. |
Aktiviteleri kişinin durumuna göre analiz eder, derecelendirir ve adapte eder. |
Aktivite performansını etkileyen ağrı, ödem ve inflamasyonun fizyolojik mekanizmalarını ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. |
Ergoterapi alanında kullanılan sıcak ve soğuk modalitelerin etki mekanizmalarını açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Ergoterapide aktiviteler dersine giriş, Ergoterapide Okupasyon ve Aktivitenin Önemi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Literatür tarama | Aktiviteyi Etkileyen Faktörler (Aktiviteler Sırasında Kas Kasılma Tipleri) | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Literatür tarama | Aktiviteyi Etkileyen Faktörler (Postür Analizi) | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
4 | Literatür tarama | Okupasyon ve Aktivite Analizi (Basit ve Detaylı Aktivite Analiz Yöntemi: Aktivite Farkındalığı, Eylemin Tanımlanması, Beklenen Performans için Aktivite Analizi) | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
5 | Literatür tarama | Aktivite Analizi (Terapötik Müdahale için Aktivite Analizi, Danışan-Aktivite Müdahale Planı) | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
6 | Literatür tarama | Aktivitelerin Derecelendirilmesi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
7 | Literatür tarama | Kendini Terapötik Kullanma | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Dışavurumcu (Ekspresif) Sanatsal Aktiviteler | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Literatür tarama | Terapötik Aktivitelerde Teknolojinin Kullanımı | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Literatür tarama | Bahçe Aktiviteleri ve Hortikültürel Terapi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Literatür tarama | Yemek Yapma Aktivitesinin Terapötik Olarak Kullanımı | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Literatür tarama | El Sanatları | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | Literatür tarama | Hayvan Destekli Terapi Yaklaşımları | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Literatür tarama | Dans ve Hareket Terapisi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bumin G. Ergoterapide Aktiviteler, 2021. |
Uğurlu, Ü. (2021). Uğraşı Temelli Aktivite Analizi (2. baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
Yücel, H. (2020). Aktivite Temelli Ergoterapi (1. baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
|
5 | |||||
2 |
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
|
5 | |||||
2 |
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
|
4 | |||||
3 |
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
|
4 | |||||
2 |
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
|
5 | |||||
3 |
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 72 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |