TR EN

ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY245 ERGOTERAPİDE SANAT YAKLAŞIMLARI 3 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin sanatın doğası ve görsel düşüncenin önemini, sezgi, yaratıcılık ve ergoterapide yaratıcılık arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetilerini geliştirmek için eğitim vermektir. Bölümde programın, amaçlarına ulaşabilmesini sağlayacak desen, resim, özgün baskı resim ve duvar resmi atölyelerine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Soyut düşünme, sezgi ve yaratıcılığı geliştirmek için resim, seramik ve el sanatları alıştırmaları yapmak, resim sanatı, tedavi olarak sanatın kullanımı ile ilgili bilgi kazanmak, sergi, müze gibi sanat mekanlarını ziyaret etmek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sanatın doğasını, sezgi ve yaratıcılığın önemini açıklar. 2 B (BİLİŞSEL / 2. Düzey - Anlama ; Açıklar)
Nesneler arasındakileri ilişkilendirir. 1 P (PSİKOMOTOR / 1. Düzey - Algılama ; İlişkilendirir)
Ergoterapi yaklaşımlarında yararlanmak üzere soyut düşünme ve yaratıcılıklarını inşa eder. 6 P (PSİKOMOTOR / 6. Düzey - Yaratma ; İnşa eder)
Sanatsal duyarlılığını anlar. 2 B (BİLİŞSEL / 2. Düzey - Anlama ; Anlar)
Sanat ile ergoterapi arasındaki ilişkileri anlar. 2 B (BİLİŞSEL / 2. Düzey - Anlama ; Anlar)
Sanat dallarının kullanım alanlarını açıklar. 6 B (BİLİŞSEL / 6. Düzey - Yaratma ; Açıklar)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Sanat terapi nedir? Anlatım
2 Literatür tarama Sanat terapinin ergoterapideki yeri Anlatım
3 Literatür tarama Resim terapisi Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
4 Literatür taramaLiteratür tarama Tiyatro çalışması Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
5 Literatür tarama Seramik terapisi Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
6 Literatür tarama Origami sanatı Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
7 Literatür tarama Heykel terapisi Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Müzik terapisi Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
10 Literatür tarama Ebru sanatı Anlatım, Beyin fırtınası, Sınıf içi tartışma
11 Literatür tarama Dans terapisi Anlatım, Araştırmaya dayalı öğrenme, Sınıf içi tartışma
12 Literatür tarama Bahçe işleri Anlatım, Araştırmaya dayalı öğrenme, Sınıf içi tartışma
13 Literatür tarama Yemek yapımı Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
14 Literatür tarama Tartışma Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
15 Literatür tarama Tartışma Anlatım, Bağımsız Öğrenme, Sınıf içi tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çelikbaş, E. Ö. (2019). DIŞAVURUMCU SANAT TERAPİSİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 20-37.
Göktepe, A. K. (2015). Sanat terapi. Hiperlink.
Çakmak, Ö., Biçer, İ., & Demir, H. (2020). Sağlıkta sanat terapisi kullanımı: Literatür taraması. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 2(2), 12-21.
Filiz, Ş. (2016). Sanat terapisinin felsefi boyutları. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 6(1), 169-183.
Okcu, C. (2022). Psikodinamik Yönelimli Sanat Terapisi. Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi, 5(10), 31-41.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
4
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
5
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
3
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
5
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
5
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 54
Genel Toplam 54
Toplam İş Yükü / 25.5 2,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0