TR EN

ROMATİZMAL HASTALIKLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY315 ROMATİZMAL HASTALIKLAR 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Romatizmal hastalıkların sınıflaması, klinik bulguları, ağrı, inflamasyon, major laboratuar bulguları, değerlendirme, tedavi ve rehabilitasyondaki genel prensiplerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yaşlılığa bağlı iskelet sistemi değişiklikleri, osteoporoz ve yaşlılarda kırıklar, kollajen doku hastalıkları, romatoid artrit, bel ağrısı, ankilozan spondilit, gut hastalığı, osteoartoz, tendinit, bursit, ayak sorunları, kronik yorgunluk sendromu, ağrı, romatizmal hastalıkların sınıflaması, tanımları, romatizmal hastalıklarda fizyoterapi, değerlendirme yöntemleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Romatolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar.
Hastanın rehabilitasyon gereksinimini açıklar.
Güncel rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirebilecek teorik bilgi ve pratik beceriyi gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Yaşlılığa Bağlı İskelet Sistemi Değişiklikleri Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
2 Literatür Tarama Osteoporoz ve Yaşlılarda Kırıklar Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
3 Literatür Tarama Kollajen Doku Hastalıkları Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
4 Literatür Tarama Romatoid Artrit Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
5 Literatür Tarama Romatoid Artrit Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
6 Literatür Tarama Bel Ağrısı Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
7 Literatür Tarama Ankilozan Spondilit Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
10 Literatür Tarama Romatizmal Hastalıkların Sınıflaması, Tanımları Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
11 Literatür Tarama Kronik Yorgunluk Sendromu Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
12 Literatür Tarama Gut Hastalığı Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
13 Literatür Tarama Osteoartroz Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
14 Literatür Tarama Tendinit, Bursit, Ayak Sorunları Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
15 Literatür Tarama Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi, Değerlendirme Yöntemleri ve Güncel Rehabilitasyon Yaklaşımları Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Krysia Dziedzic, Alison Hammond.(2010), Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Elsevier.
Ayhan Dinç,(2007), Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi.Yüce Yay.
Gary S. Firestain. Pheledelphia,(2009), Kelly's Text Book of Rheumatology. Ed. Elsevier.
Marc C. Hochberg,(2003), Rheumatology. Ed. . Edinburg, Mosby.
Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel.(2009), Romatoloji El Kitabı,Nobel Tıp Kitabevleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
2
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
2
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
3
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
2
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
3
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 4 56
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0