TR EN

FİZYOLOJİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY144 FİZYOLOJİ II 2 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Kas fizyolojisi, kas kasılmasında enerji kaynakları, solunum sistemi fizyolojisi, dolaşım sistemi fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi, motor kontrol, duyu fizyolojisi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kasın kasılma mekanizmasını açıklar.
Kas kasılmasında kullanılan enerji kaynaklarını karşılaştırır.
Egzersizin kas sistemi üzerine etkilerini sıralar.
Egzersiz ile solunum sisteminde oluşan adaptasyon mekanizmalarını keşfeder.
Egzersiz ile kalp ve dolaşım sisteminde görülen adaptasyon mekanizmalarını keşfeder.
Egzersizin endokrin, sinir ve boşaltım sistemi üzerindeki etkilerini sıralar.
Duyu fizyolojisinin temel kavramlarını açıklar.
Ekstrem koşullarda oluşan fizyolojik değişiklikleri sıralar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kas Fizyolojisi Anlatım
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kas Kasılmasında Enerji Kaynakları Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kasın Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Sisteminin Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Sisteminin Egzersize Adaptasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sinir Sistemi Fizyolojisi Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Motor Kontrol Anlatım
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Egzersiz Fizyolojisi Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Egzersiz Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Duyu Fizyolojisi Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Duyu Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Yüksek İrtifa ve Sualtı Fizyolojisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E.(2016). Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloji (13. ed). Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji (25. ed). McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
4
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
2
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
3
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0