TR EN

PERFÜZYON TEKNİKLERİ TEKNOLOJİSİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER141 PERFÜZYON TEKNİKLERİ TEKNOLOJİSİ I 1 5 4 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ERHAN KİRAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bölümün temelini oluşturan tekniklerin fiziksel temeli, bunların klinik uygulanması, yönetimi ve mevcut teknolojilere ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Perfüzyon teknikleri tanımı, akışkan dinamiği, perfüzyon teknikleri, perfüzyon teknikleri yönetimi, klinik perfüzyon teknikleri uygulamaları, Türkiye ve dünyadaki perfüzyon teknikleri teknolojisi, perfüzyon teknikleri idaresi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Akışkan dinamiğini öğrenerek bunu perfüzyon teknolojisine uygular.
Gereken zamanda uygun perfüzyon tekniğini seçer.
Perfüzyon teknolojisinin Türkiye ve dünyadaki son gelişmeleri açıklar.
Perfüzyon teknikleri yönetimini açıklar.
Klinik perfüzyon teknikleri uygulamalarını özetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Perfüzyon Teknikleri Tanımı Anlatım
2 Literatür tarama Perfüzyon Teknikleri Tanımı Anlatım
3 Bireysel araştırma Koroner Sistem Anatomisi Anlatım
4 Literatür tarama Akışkan Dinamiği Tartışma
5 Literatür tarama Perfüzyon Teknikleri Anlatım
6 Bireysel araştırma Perfüzyon Teknikleri Yönetimi Örnek Olay
7 Web tabanlı araştırma Klinik Perfüzyon Teknikleri Uygulamaları Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma Klinik Perfüzyon Teknikleri Uygulamalarında Kullanılan Araçlar Örnek Olay
10 Literatür tarama CABG de Perfüzyon Tartışma
11 Bireysel araştırma Aort Kapak Cerrahisinde Perfüzyon Tartışma
12 Literatür tarama Mitral Kapak Cerrahisinde Perfüzyon Anlatım
13 Web tabanlı araştırma Perfüzyon Teknikleri İdaresi Anlatım
14 Literatür tarama Kanülasyon Teknikleri Örnek Olay
15 Literatür tarama Kanüller Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirkılıç U.(Ed)(2008).Ekstrakorporal Dolaşım.Ankara :Efil Yayınevi.
Brodie, J. E., & Johnson, R. B. (1994). The manual of clinical perfusion. Glendale Medical Corporation.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
4
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
4
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 184
Genel Toplam 184
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0