Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER241 |
KONJENİTAL VE PEDİATRİK HASTALARDA PERFÜZYON I |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. TOLGA ÖZTEMEL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Konjenital ve pediatrik hastalıklarda perfüzyon uygulamaları ve teorik bilgilerine ilişkin bilgi, beceri/ davranışl ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Mediasten anatomisi, kalp anatomisi, kardiyak damarlar ve ileti sisteminin anatomisi, büyük damarların anatomisi, kardiyovasküler embriyoloji, pediatrik koroner kalp hastalıkları ve cerrahi tedavisi, pediatrik kapak hastalıkları ve cerrahi tedavisi, pediatrik aort cerrahisinde perfüzyon teknikleri, konjestif kalp yetmezliği, sağ-sol şantlı konjenital kalp hastalıkları, siyanotik konjenital kalp hastalıkları, obstrüktif konjenital kalp hastalıkları, konjenital kalp hastalıkları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Perfüzyon uygulaması gerektiren konjenital ve pediatrik hastalıklar hakkında temel bilgileri açıklar. |
Perfüzyon uygulaması gerektiren konjenital ve pediatrik hastalıklar için uygun yöntemi uygular. |
Mediasten anatomisini açıklar. |
Kalp anatomisini açıklar. |
Kardiyak damarlar ve ileti sisteminin anatomisini özetler. |
Büyük damarların anatomisini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Mediasten anatomisi |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Kalp anatomisi |
Anlatım |
3 |
Bireysel araştırma |
Kardiyak damarlar ve ileti sisteminin anatomisi |
Anlatım. |
4 |
Literatür tarama |
Büyük damarların anatomisi |
Anlatım |
5 |
Bireysel araştırma |
Kardiyovasküler embriyoloji |
Anlatım |
6 |
Bireysel araştırma |
Pediatrik koroner kalp hastalıkları ve cerrahi tedavisi |
Örnek Olay |
7 |
Web tabanlı araştırma |
Pediatrik kapak hastalıkları ve cerrahi tedavisi |
Örnek Olay |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma |
Pediatrik Aort Cerrahisinde Perfüzyon Teknikleri |
Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Konjestif kalp yetmezliği |
Örnek Olay |
11 |
Web tabanlı araştırma |
Sağ-sol şantlı konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
12 |
Literatür tarama |
Siyanotik konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
13 |
Web tabanlı araştırma |
Obstrüktif konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
14 |
Literatür tarama |
Konjenital kalp hastalıkları |
Örnek Olay. |
15 |
Bireysel araştırma |
Genel tekrar |
Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Klabunde, R. (2011). Cardiovascular physiology concepts. Lippincott Williams & Wilkins. |
Milnor, W. R. (1990). Cardiovascular physiology. Oxford University Press, USA. |
West, J. B. (2012). Respiratory physiology: the essentials. Lippincott Williams & Wilkins. |
Walsh, B. K. (2018). Neonatal and Pediatric Respiratory Care-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
4 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
8 |
3 |
24 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|