Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PER246 |
YETİŞKİN PERFÜZYON II |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yetişkin perfüzyon tekniklerinin uygulamalarına ve temel kavramlarınına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Ekstrakorporeal dolaşımın komponentleri,kardiyo pulmoner bypass teknikleri, perfüzyon, miyokart koruması, sistemik hipotermi, koruma teknikleri, selektif serebral perfüzyon, perfüzyon sırasında komplikasyonlarla mücadele, konjestif kalp yetmezliği, hemodiyafiltrasyon, siyanotik konjenital kalp hastalıkları, erişkin konjenital kalp hastalıkları , sağ sol şantlı konjenital kalp hastalıkları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yetişkin perfüzyon tekniklerini açıklar. |
Yetişkin perfüzyon tekniklerini prosedürüne göre uygular. |
Ekstrakorporeal dolaşımın komponentlerini özetler. |
Kardiyopulmoner bypass tekniklerini açıklar. |
Erişkin konjenital kalp hastalıklarını açıklar. |
Perfüzyon sırasında komplikasyonlara doğru müdahaleyi uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
literatür tarama |
Ekstrakorporeal dolaşımın komponentleri |
Anlatım |
2 |
literatür tarama |
Kardiyopulmoner baypas teknikleri |
Anlatım |
3 |
Bireysel araştırma |
Perfüzyon |
Anlatım |
4 |
Web tabanlı araştırma |
Miyokart koruması |
Anlatım |
5 |
literatür tarama |
Sistemik hipotermi |
Anlatım |
6 |
literatür tarama |
Koruma teknikleri |
Anlatım |
7 |
literatür tarama |
Selektif serebral perfüzyon |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Web tabanlı araştırma |
Perfüzyon sırasında komplikasyonlarla mücadele |
Tartışma |
10 |
literatür tarama |
Konjestif kalp yetmezliği |
Anlatım |
11 |
literatür tarama |
Hemodiyafiltrasyon |
Anlatım |
12 |
Bireysel araştırma |
Siyanotik konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
13 |
Bireysel araştırma |
Erişkin konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
14 |
Bireysel araştırma |
Erişkin konjenital kalp hastalıkları |
Örnek Olay |
15 |
Web tabanlı araştırma |
Sağ sol şantlı konjenital kalp hastalıkları |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Demirkılıç U.(Ed)(2008).Ekstrakorporal Dolaşım.Ankara :Efil Yayınevi. |
Relle, M. A., Hutchinson, J. M., Mattison, A., Sievert, A., & Shackelford, A. G. (2014). Predicting adult perfusion practice trends and the adoption of evidence-based practice. The journal of extra-corporeal technology, 46(1), 53–59. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
12 |
4 |
48 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
8 |
4 |
32 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
50 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|