TR EN

EKSTRAKORPOREAL DOLAŞIMDA HASTA MONİTORİZASYONU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER342 EKSTRAKORPOREAL DOLAŞIMDA HASTA MONİTORİZASYONU 6 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ABİDİN ÖZBEY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ekstrakorporal dolaşımda hasta monitorizasyonuna ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Hemodinamik monitörizasyon ve ölçümler, kan gazı analizi hava kontrolü, ısı monitörizasyonu, elektrokardiyografi, sıvı ve elektrolit dengesi, koagülasyon monitörizasyonu perfüzyon teknikleri uygunluğu, preoperatif ekokardiyografi, kardiyak kateterizasyonun takibi, transözafageal EKO kullanımı

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ekstrakorporal dolaşımda hasta monitorizasyonunu açıklar.
Ekstrakorporal dolaşımda hasta monitorizasyonu farklı vakalarda uygular.
Koagülasyon monitörizasyonu perfüzyon teknikleri uygunluğunun önemini açıklar.
Elektrokardiyografiyi açıklar.
Hemodinamik monitörizasyon ve ölçümlerini açıklar.
Kan gazı analizi hava kontrolü ve ısı monitörizasyonunu uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web tabanlı araştırma Hemodinamik Monitörizasyon ve Ölçümler Anlatım
2 Bireysel araştırma Kan Gazı Analizi Hava Kontrolü Anlatım
3 Bireysel araştırma Kan Gazı Analizi Hava Kontrolü Anlatım
4 Bireysel araştırma Elektrokardiyografi, Sıvı ve Elektrolit Dengesi Anlatım
5 Web tabanlı araştırma Koagülasyon Monitörizasyonu Perfüzyon Teknikleri Uygunluğu Anlatım
6 Web tabanlı araştırma Genel tekrar Örnek Olay
7 Bireysel araştırma Genel tekrar Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma Genel tekrar Tartışma
10 Literatür tarama Preoperatif Ekokardiyografi Anlatım
11 Literatür tarama Kardiyak Kateterizasyonun Takibi Anlatım
12 Bireysel araştırma Transözafageal EKO kullanımı Anlatım
13 Literatür tarama Genel tekrar Örnek Olay
14 Literatür tarama Genel tekrar Örnek Olay
15 Bireysel araştırma Genel tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kay, P., & Munsch, C. M. (2004). Techniques in Extracorporeal Circulation 4E. CRC Press.
Douflé, G., & Ferguson, N. D. (2016). Monitoring during extracorporeal membrane oxygenation. Current Opinion in Critical Care, 22(3), 230-238.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
4
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
4
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
4
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 106
Genel Toplam 106
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0