TR EN

İMMÜNOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER346 İMMÜNOLOJİ 6 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURGAY DAĞTEKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. TURHAN SAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Direnç mekanizmaları ve immün cevap sistemine ilişkin bilgi tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Direnç mekanizmaları ve immün cevap sistemi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İmmünolojide temel kavramları açıklar.
Mikroba karşı immün yanıtın nasıl verildiğini açıklar.
Kanserli hastada bağışıklık ve immünoterapiyi ilişkilendirir.
Transfüzyon ve Transplantasyon immünolojisini karşılaştırır.
İmmun yetmezlik hastalıklarını açıklar.
Direnç mekanizmaları ile immün cevap sistemini özetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bireysel araştırma İmmunolojide temel kavramlar Anlatım
2 Bireysel araştırma Doğal immünite hücreleri ve reseptörleri Anlatım
3 Literatür tarama Adaptif immünite hücreleri ve antijen sunumu Anlatım
4 Literatür tarama Lenfoid organların anatomik ve fizyolojik özellikleri Anlatım
5 Bireysel araştırma Kompleman sistemi, humoral immün yanıt, antikorlar Anlatım
6 Web tabanlı araştırma Mikroba karşı immün yanıt (İlk beş dersin entegre tekrarı) Tartışma
7 Bireysel araştırma Mukozal immünite (MALT) ve Mikrobiyota Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Allerjik yanıt Anlatım
10 Literatür tarama Tolerans ve Otoimmünite Örnek Olay
11 Bireysel araştırma Tümör immünolojisi Anlatım
12 Web tabanlı araştırma Transfüzyon ve Transplantasyon immünolojisi Anlatım
13 Literatür tarama Aşılar Anlatım
14 Bireysel araştırma İmmün yetmezlik Örnek Olay
15 Web tabanlı araştırma Genel tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bona, C. A., & Bonilla, F. A. (1996). Textbook of immunology. CRC Press.
Parija, S. C. (2014). Textbook of Microbiology & Immunology-E-book. Elsevier Health Sciences.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
3
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
3
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
2
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 5 3 15
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0