TR EN

EKSTRAKORPOREAL YAŞAM DESTEĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER207 EKSTRAKORPOREAL YAŞAM DESTEĞİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TOLGA ÖZTEMEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği uygulamalarını tanımlamak ve uygulanmasına ilişkin tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Yetişkin, çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

ECMO uygular.
ECMO uygulamasını takip eder.
ECLS uygular.
ECLS uygulamasını takip eder.
IABP uygular.
IABP uygulamasını takip eder.
LVAD uygular.
LVAD uygulamasını takip eder.
RVAD uygular.
RVAD uygulamasını takip eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama ECMO Anlatım
2 Literatür tarama ECMO da yaşanan komplikasyonlar Örnek Olay
3 Bireysel araştırma ECLS Anlatım
4 Literatür tarama IABP Anlatım
5 Literatür tarama IABPde yaşanan komplikasyonlar Tartışma
6 Web tabanlı araştırma LVAD Anlatım
7 Web tabanlı araştırma LVADde yaşanan komplikasyonlar Örnek Olay.
8 - ARA SINAV -
9 Web tabanlı araştırma TAH Anlatım
10 Bireysel araştırma Kalp akciğer transplantasyonu ve organ transplantasyonunda yeni teknolojilerin rolü Tartışma
11 Bireysel araştırma Minimal invasiv kalp cerrahisinde kardiyopulmoner baypas uygulamaları Anlatım
12 Literatür tarama Kriz yönetimi Örnek Olay.
13 Literatür tarama Pediatrik kalp cerrahisi sırasındaki uygulamalar Anlatım
14 Web tabanlı araştırma Ekstra yaşam desteği sırasında koagülasyon Anlatım
15 Bireysel araştırma Genel Tekrar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hurst's the heart Fuster, Valentin; Esen, Ali Metin. İstanbul : Roche, 2002
Demirkılıç U.(Ed)(2008).Ekstrakorporal Dolaşım.Ankara :Efil Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
4
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
4
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
5
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 101
Genel Toplam 101
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0