TR EN

TRANSPLANTASYONDA PERFÜZYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PER303 TRANSPLANTASYONDA PERFÜZYON 5 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TOLGA ÖZTEMEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Transplantasyon ameliyatlarında kullanılan perfüzyon tekniklerinin ve uygulamalarının her organın farklılıklarına göre ele alınarak öğretilmesi ve derse ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Transplantasyon ameliyatlarında kullanılan perfüzyon teknikleri ve uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kalp transplantasyonunda perfüzyonu açıklar.
Akciğer transplantasyonunda perfüzyonu açıklar.
Kalp-akciğer transplantasyonunda perfüzyonu açıklar.
Karaciğer transplantasyonunda perfüzyonu açıklar.
Böbrek transplantasyonunda perfüzyonu açıklar.
Diğer organların transplantasyonunda (pankreas, ince bağırsak, el, deri grefti, kornea, penis) perfüzyonu özetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Transplantasyon fizyolojisi Anlatım
2 Bireysel araştırma Transplantasyonun immünolojisi Anlatım
3 Literatür tarama Kardiyak transplantasyon Anlatım
4 Bireysel araştırma Kardiyak transplantasyonda kanülasyon Anlatım
5 Bireysel araştırma Kardiyak transplantasyon sonrası rejeksiyon Anlatım
6 Web tabanlı araştırma Karaciğer fizyolojisi Anlatım
7 Bireysel araştırma Karaciğerin anatomisi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Karaciğer transplantasyonu Anlatım
10 Web tabanlı araştırma Karaciğer transplantasyonunda perfüzyon Örnek Olay
11 Literatür tarama Böbrek fizyolojisi Anlatım
12 Bireysel araştırma Böbrek anatomisi Anlatım
13 Web tabanlı araştırma Böbrek transplantasyonu Anlatım
14 Bireysel araştırma Böbrek transplantasyonunda perfüzyon Tartışma
15 Literatür tarama Diğer organların transplantasyonunda perfüzyon Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bojar, R. M. (2011). Manual of perioperative care in adult cardiac surgery. John Wiley & Sons.
Kirk, R. M. (Ed.). (2006). General surgical operations. Elsevier Health Sciences.
Hensley, F. A., Martin, D. E., & Gravlee, G. P. (Eds.). (2012). A practical approach to cardiac anesthesia. Lippincott Williams & Wilkins.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students can evaluate and apply the knowledge that is gained from lecture notes, application tools and visual and objective sources that support basic theoretical and practical courses,
5
2
They can monitor patient follow-up and, if necessary, they can apply appropriate drugs to the cardiopulmonary bypass system under the supervision of specialist doctors and anesthesiologist
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make installation and applications on Heart-lung machines and other equipment
5
2
They can make the necessary applications in situations requiring first aid.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can analyze the data related to patients and produces results.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make all the practices relevant to perfusion in accordance with perfusion techniques
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Being well-aware of their individual responsibilities within the team, they can fulfill their tasks completely.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can update their Perfusion-related knowledge, skills and competencies with the self-awareness of a lifelong learning and move further in their personal and professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can communicate effectively, informative and ethically with patients, relatives and with other health professionals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can make the preparation and application of the Heart-Lung machine and other auxiliary equipment
3
2
Compatible with Team work, individual responsibility can be fulfilled.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0