TR EN

REKLAM KAMPANYALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY406 REKLAM KAMPANYALARI 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste öğrencilerin reklam kampanyaları uygulama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır.
İçerik: Bu ders kapsamında bir reklam kampanyası öncesi, reklam kampanyası oluşum süreci ve uygulaması, sunumu ve reklam kampanyası sonrası aşamalar anlatılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersin sonunda öğrenciler, bir reklam kampanyasının temel terimlerini ve sürecini kategorize ederek, ürün/hizmet, tüketici ve pazar araştırması analizi yapabilecektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler, uygun mecra seçimini planlayarak,uygun mecralara göre bütçeyi tahmin edebilecektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler, uygulamalı olarak aldıkları ders kapsamında, yaratıcı çalışmaları tasarlayarak, ortaya çıkan sonuçları analiz edebilecektir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklardan Çalışma Reklam Kampanyasında Yaratıcılık. Anlatım
2 Kaynaklardan Çalışma Reklam Kampanyası Oluşum Süreci. Anlatım
3 Kaynaklardan Çalışma Araştırma ve Durum Analiz Anlatım
4 Kaynaklardan Çalışma Kampanya Amaçlarının Saptanması Anlatım
5 Kaynaklardan Çalışma Reklam Kampanyası ve Konsept Anlatım
6 Kaynaklardan Çalışma Kampanya Stratejisinin Saptanması Anlatım
7 Kaynaklardan Çalışma Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklardan Çalışma Kampanyada medya planlaması. Anlatım
10 Kaynaklardan Çalışma Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmalar Anlatım
11 Kaynaklardan Çalışma Reklam kampanyasında yaratıcı çalışmalar Anlatım
12 Kaynaklardan Çalışma Reklam Kampanyası Uygulaması Anlatım
13 Kaynaklardan Çalışma Reklam kampanyası değerlendirmesi Anlatım
14 Kaynaklardan Çalışma Sunumlar ve değerlendirmeler. Anlatım
15 Kaynaklardan Çalışma Sunumlar ve değerlendirmeler Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Jim Avery. Kampanya Planlaması. İstanbul: Reklacılık Vakfı Yayınları, 2005.
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayıncılık, 2009
Uğur Batı, Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayınları, 2010.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0