Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY244 | ELEKTROTERAPİ II | 4 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek,alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerinin öğrenilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Termal mekanizmalar, elektroterapideki fizyolojik yanıtlar tartışılacak, alçak, orta ve yüksek frekanslı akımların temel özellikleri ve uygulama ilkeleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Akımların özelliklerini açıklar. |
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar. |
Akımların uygulanması konusunda yeterlilik gösterir. |
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde organize eder. |
Akımlar ile hastalıkları ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Russian Akımı ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Diadinamik Akımlar ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ultra-Reiz Akımlar ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Mikroakım ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi (Extracorporeal Shock Wave Therapy- ESWT) ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kısa Dalga Diatermi ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Mikrodalga Diatermi ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Traksiyon Uygulaması ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | İntermittant Pnömotik Kompresyon ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Biofeedback ve Uygulama Yöntemleri | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Vaka Analizi ve Uygun Elektroterapi Yönteminin Seçilmesi | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Yanıt, Problem Temelli Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (Ed.)Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar? Ankara, Hipokrat,2016. |
Kahn, Joseph "Principles and practice of electrotherapy" New York, 1991. |
Theresa Nalty."Electrotherapy clinical procedures manual" New York, 2001. |
Steven L. Wolf, "Electrotherapy" New York,1981. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
0 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
5 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |