Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY444 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME II | 8 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (pediatrik, nörolojik, kardiopulmoner problemler veya ampute hastalarda spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmek, hasta merkezli klinik problemleri çözüme kavuşturmaya ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fizyoterapide klinik problemler, klinik problem çözme aşamaları, klinik problem çözmede karışıklık yaratan durumlar, farklı klinik problemleri çözme stratejileri, klinik problem çözmede klinik sorgulamaların yeri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kütüphane ve web tabanlı kaynakların araştırılması sonucu elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi mükemmelleşir. |
Vakayla ilgili tanımlamalar ile problemleri bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde değerlendirir. |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri açıklar. |
Biopsikososyal modeli klinik karar verme sürecinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Fizyoterapide Klinik Problemler | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Klinik Problem Çözme Aşamaları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Klinik Problem Çözmede Karışıklık Yaratan Durumlar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Klinik Problem Çözmede Yararlanılacak Tanı / Tedavi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Nörolojik Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Muskuloskeletal Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Kardiyak Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Pulmoner Fizyoterapide Klinik Problem Çözme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Çocuk Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Erişkin Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Geriatrik Olgularda Klinik Problemler ve Çözme Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Bireysel araştırma, Grup Araştırması | Klinik Problem Çözmede Klinik Sorgulamaların Yeri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Olgu Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Karşılaştırmalı Olgu Örnekleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pupmed, Pedro, Science Direct |
Algun, Z. C. (2015). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Nobel Tıp Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
4 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |