Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HEY410 |
ÜROLOJİ HEMŞİRELİĞİ |
8 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Üroloji hemşireliği ile ilgili tanılama, hemşirelik tanısı koyma, hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama, değerlendirme ve diğer sağlık profesyonelleri ile etkin iletişim kurma bilgi, beceri ve davranışını kazandırmaktır. |
İçerik: |
Üroloji hemşireliğine ilişkin temel kavram ve ilkeleri içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Üroloji hemşireliğine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrar. |
Üroloji hastasının ameliyat öncesi, sırası ve sonrası hemşirelik sürecini uygular. |
Yaşlı ve çocuklarda idrar kaçırma ile ilgili önlemleri alır. |
Üriner sistemle ilgili sağlıklı/hasta bireylere danışmanlık yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Üroloji Hemşireliği |
- |
2 |
- |
Üriner Sistem Enfeksiyonları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
3 |
- |
Üriner Sistem Yaralanmaları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
4 |
- |
Üriner Sistem Taş Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
5 |
- |
Üriner Sistem Tümörleri ve Hemşirelik Bakımı |
- |
6 |
- |
Üriner Sistem Diversiyonları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
7 |
- |
Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Prostat Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
10 |
- |
Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı |
- |
11 |
- |
Yaşlılarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı |
- |
12 |
- |
Çocuklarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı |
- |
13 |
- |
Çocuklarda Miksiyon Bozuklukları |
- |
14 |
- |
Transplantasyonunda Temel İlkeler |
- |
15 |
- |
Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Özbaş A (2011). Üriner diversiyonda bakım (içinden:) N. Akyolcu, G. Aksoy, N. Kanan. (Editörler) Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi Yayıncılık LTd. Şti, İstanbul ss.110-115. (ISBN-978-605-55-07-04-6. |
Karadakovan A, (2010). Üriner Sistemin Değerlendirilmesi Içinde A. Karadakovan ve F.A. Aslan (Ed), Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Adana Nobel Kitabevi, S.905-.918 |
Lemone P, Burke K.(2008): Medical-Surgical Nursing. Critical Thinking in Client Care.4th ed. Person Prentice Hall,830-879 |
Erdil F., Özhan Elbaş N. (1999). Ürogenital Sistem Cerrahisi. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. 72 Tasarım Ofset. Ankara. S. 369-432 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
28 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|