TR EN

ÜROLOJİ HEMŞİRELİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEY410 ÜROLOJİ HEMŞİRELİĞİ 8 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Üroloji hemşireliği ile ilgili tanılama, hemşirelik tanısı koyma, hemşirelik girişimlerini planlama, uygulama, değerlendirme ve diğer sağlık profesyonelleri ile etkin iletişim kurma bilgi, beceri ve davranışını kazandırmaktır.
İçerik: Üroloji hemşireliğine ilişkin temel kavram ve ilkeleri içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Üroloji hemşireliğine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrar.
Üroloji hastasının ameliyat öncesi, sırası ve sonrası hemşirelik sürecini uygular.
Yaşlı ve çocuklarda idrar kaçırma ile ilgili önlemleri alır.
Üriner sistemle ilgili sağlıklı/hasta bireylere danışmanlık yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Üroloji Hemşireliği -
2 - Üriner Sistem Enfeksiyonları ve Hemşirelik Bakımı -
3 - Üriner Sistem Yaralanmaları ve Hemşirelik Bakımı -
4 - Üriner Sistem Taş Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı -
5 - Üriner Sistem Tümörleri ve Hemşirelik Bakımı -
6 - Üriner Sistem Diversiyonları ve Hemşirelik Bakımı -
7 - Erkek Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı -
8 - ARA SINAV -
9 - Prostat Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı -
10 - Kadın Üreme Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı -
11 - Yaşlılarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı -
12 - Çocuklarda İdrar Kaçırma ve Hemşirelik Bakımı -
13 - Çocuklarda Miksiyon Bozuklukları -
14 - Transplantasyonunda Temel İlkeler -
15 - Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özbaş A (2011). Üriner diversiyonda bakım (içinden:) N. Akyolcu, G. Aksoy, N. Kanan. (Editörler) Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi Yayıncılık LTd. Şti, İstanbul ss.110-115. (ISBN-978-605-55-07-04-6.
Karadakovan A, (2010). Üriner Sistemin Değerlendirilmesi Içinde A. Karadakovan ve F.A. Aslan (Ed), Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Adana Nobel Kitabevi, S.905-.918
Lemone P, Burke K.(2008): Medical-Surgical Nursing. Critical Thinking in Client Care.4th ed. Person Prentice Hall,830-879
Erdil F., Özhan Elbaş N. (1999). Ürogenital Sistem Cerrahisi. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. 72 Tasarım Ofset. Ankara. S. 369-432

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
4
2
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 28 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0