Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY102 | OBEZİTE VE EGZERSİZ | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, vücut ağırlığı kaybı için kişiye özel uygulanan egzersizin özelliklerini belirleme ve obezite için önerilen egzersizlerle ilgili edindiği bilgileri uygulamalarda kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Obezite ve fazla kiloluluk, vücut yağ dağılımı, obeziteye neden olan faktörler, vücut yağ yüzdesinin, artmasının sağlık üzerine etkileri, obeziteyi belirlemede kullanılan yöntemler ve testler, obezitenin değerlendirilmesi, obezitenin tedavisi, obezite ve egzersiz, obezitenin önlenmesinde egzersizin önemi, ağırlık kaybı için uygulanan egzersizin süresinin, şiddetinin ve sıklığın belirlenmesi, obezite için egzersiz önerileri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Obezite ve fazla kiloluluk kavramlarını tanımlar (define). (1) |
Obeziteye neden olan faktörleri açıklar (describe). (2) |
Obezitenin önlenmesinde egzersizin önemini açıklar (describe). (2) |
Ağırlık kaybı için kişiye özel uygulanan egzersizin özelliklerini belirler. (identify). (2) |
Obezite için önerilen egzersizlerle ilgili edindiği bilgileri uygulamalarda kullanır (use). (3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Obezite ve Fazla Kiloluluk | Anlatım, soru cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Vücut Yağ Dağılımı (elmalar ve armutlar) | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuya ilişkin makale okuma | Obeziteye neden olan faktörler | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Vücut Yağ Yüzdesinin Artmasının sağlık üzerine etkileri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Obeziteyi belirlemede kullanılan yöntemler ve testler | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösterip yaptırma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Obezitenin Değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve makale okuma | Obezitenin Tedavisi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Obezite ve Egzersiz | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili makale okuma | Obezitenin Önlenmesinde Egzersizin Önemi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi |
11 | Obezite hastalarına ilişkin örnek egzersiz programı inceleme | Ağırlık kaybı için uygulanan egzersizin süresinin, şiddetinin ve sıklığın belirlenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Obezite için egzersiz önerileri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Obezite için egzersiz önerileri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
14 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Obezite için egzersiz önerileri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Obezite için egzersiz önerileri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şentürk, D. (2014). Spor ve Tıp. Nobel Tıp Kitap Evleri, Ankara |
Bagchi, D. ve Preuss, H.G. (2012). Obesity: Epidemiology, Pathophysiology, and Prevention. CRC Press, US. |
Erkan, N. (2000). Yaşam Boyu Spor. Bağırgan Yayımevi. Ankara |
Power, M.L. ve Schulkin J. (2009). The Evolution of Obesity. Johns Hopkins University Press, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
|
0 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
|
2 | |||||
4 |
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
|
1 | |||||
2 |
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |