TR EN

KORONER SPOR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EGY311 KORONER SPOR 5 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. RASİM KALE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; koroner hastalıklara sahip bireylere yönelik uygun egzersiz yöntemlerini açıklayabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; koroner spor ile ilgili tanım ve kavramlar, koroner dolaşım, kardiovasküler sistemin yapı ve organizasyonu, koroner kalp hastalıkları çeşitleri, egzersizde kardiyak döngü, koroner hastalarda egzersiz, koroner hastaların egzersiz esnasında karşılaşabileceği sorunlar, koroner hastalarına yönelik egzersiz esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar, koroner hastalarda aerobik antrenmanının yararları ve koroner hastalara yönelik egzersiz seçimi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Koroner kavramı ve kalp hastalıklarına ilişkin tıbbi terimleri tanımlar.
Kardiovasküler sistemin işleyişi ve koroner kalp hastalıkları çeşitlerini açıklar.
Egzersiz sırasında oluşan kan basıncı ve kalp hızının düzenlemesi ile ilgili yöntemleri açıklar.
Koroner hastalıklara sahip bireylerin egzersiz sırasında karşılaşabileceği sorunları tanır.
Koroner hastalıklara sahip bireylere yönelik uygun egzersiz yöntemlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Koroner Kavramı Ve Kalp Hastalıklarına ilişkin Teknik Terimlerin Tanıtımı Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Literatür tarama Koroner Dolaşım Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Kardiovasküler Sistemin Yapı Ve Organizasyonu Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Literatür tarama Koroner Kalp Hastalıkları Çeşitleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Egzersizde Kardiyak Döngü Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Koroner Hastalarda Statik Ve Dinamik Egzersiz Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Egzersizde Kan Basıncı Yanıtı ve İstirahat Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Egzersiz Esnasında Kan Basıncının Düzenlenmesi Ve Kalp Hızının İntrensek Ve Ekstrensek Düzenlenmesi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Konuya ilişkin kitap bölümü okuma Egzersizde Kalp Debisi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Konuya ilişkin makale özeti Koroner Hastaların Egzersiz Esnasında Karşılaşabileceği Sorunlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür tarama Koroner Hastalarına Yönelik Egzersiz Esnasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Konuya ilişkin makale okuma Koroner Hastalarda Aerobik Antrenmanının Yararları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
14 Literatür tarama Koroner Hastalara Yönelik Egzersiz Seçimi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
15 Konuya ilişkin makale özeti çıkarma Genel tekrar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ercan, S. (2018). Kronik Hastalıklarda Egzersiz ve Beslenme, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
Önlüer, S. (2017). Kalbin Hastalıkları, Semerkand Yayıncılık, İstanbul.
Xiao, J. (2017). Exercise for Cardiovascular Disease Prevention and Treatment, Springer, NYC, US.
Günay, M., Yazıcı, M., Şıktar ve E., Şıktar, E. (2014). Egzersiz ve Kalp, Gazi Kitap Evi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
2
2
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
3
2
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
4
3
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
1
4
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
3
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
2
2
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
2
2
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
3
3
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 2 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0