TR EN

TRAINING PLANNING PERIODIZING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
COE410 TRAINING PLANNING PERIODIZING 8 4 4 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlamaya yönelik bilgi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; performans kavramları,Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması,Yıllık Antrenman Planlaması,Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması,Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması,Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması,Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi, kuvvet antrenmanı dönemlemesi, dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi, sürat antrenmanı dönemlemesi,Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması, bireysel ve takım sporlarında planlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Sporcunun uzun süreli eğitim sürecinin planlanmasının önemini açıklar.
Antrenman planlamasında yüklenme ve toparlanma ilişkisini tartışır.
AMotorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular.
Bireysel ve takım sporlarında uygulanan antrenman planlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama ve sunum hazırlama Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Antrenman planlaması ve Performans kavramları ile ilgili Tanımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama ve sunum hazırlama Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması (Model çalışması) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama ve sunum hazırlama İki, dört, altı vb. yıllık planlama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Literatür tarama ve sunum hazırlama Yıllık Antrenman Planlaması (Planlamaya esas ön koşullar) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Literatür tarama ve sunum hazırlama Yıllık Antrenman dönemlerinin planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama ve sunum hazırlama Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Literatür tarama ve sunum hazırlama Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması (Aylık, haftalık) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama ve sunum hazırlama Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Kuvvet antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sürat antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Takım ve bireysel sporlarda planlama örnekleri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara
Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
4
2
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
4
3
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
3
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
2
3
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
0
4
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
2
5
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
4
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
4
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
2
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
3
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
3
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0