TR EN

TRAINING PLANNING PERIODIZING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
COE410 TRAINING PLANNING PERIODIZING 8 4 4 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlamaya yönelik bilgi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; performans kavramları,Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması,Yıllık Antrenman Planlaması,Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması,Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması,Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması,Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi, kuvvet antrenmanı dönemlemesi, dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi, sürat antrenmanı dönemlemesi,Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması, bireysel ve takım sporlarında planlama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Sporcunun uzun süreli eğitim sürecinin planlanmasının önemini açıklar.
Antrenman planlamasında yüklenme ve toparlanma ilişkisini tartışır.
AMotorik özellikleri geliştirici antrenman yöntemlerini uygular.
Bireysel ve takım sporlarında uygulanan antrenman planlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Bireysel ve takım sporlarına özgü antrenman planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama ve sunum hazırlama Dersin Amacı ve İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Antrenman planlaması ve Performans kavramları ile ilgili Tanımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama ve sunum hazırlama Uzun süreli sporcu eğitiminin planlanması (Model çalışması) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama ve sunum hazırlama İki, dört, altı vb. yıllık planlama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Literatür tarama ve sunum hazırlama Yıllık Antrenman Planlaması (Planlamaya esas ön koşullar) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Literatür tarama ve sunum hazırlama Yıllık Antrenman dönemlerinin planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama ve sunum hazırlama Farklı yaş grupları için yıllık antrenman planlanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Literatür tarama ve sunum hazırlama Mezo döngü ve mikro döngülerin planlanması (Aylık, haftalık) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama ve sunum hazırlama Birim antrenmanın planlanması ve uygulanması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Planlama açısından fazla tamlama (süper kompenzasyon), yüklenme-dinlenme ilişkisi. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Kuvvet antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Dayanıklılık antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sürat antrenmanı dönemlemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Form antrenmanlarının planlanması ve uygulaması Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Takım ve bireysel sporlarda planlama örnekleri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA
Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara
Açıkada, C. (2018). Antrenman Bilimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
4
2
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
4
3
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
3
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
0
4
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
5
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
4
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
2
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
3
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0