TR EN

ANTRENMAN MODELLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANY411 ANTRENMAN MODELLERİ 7 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR DOĞAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik mikro ve makro antrenman planı hazırlamaya ilişkin bilgi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Antrenman çeşitleri, fonksiyonel antrenman çeşitleri, fasial antrenman modeli, myofasial antrenman modeli, myofasial egzersiz seçimi, performansı belirlemek için kullanılan test çeşitleri, teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler, motorik özellikleri geliştirici antrenman modelleri, farklı cinsiyet ve yaş grupları için mikro ve makro antrenman planlamaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1.Antrenman modellerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
2.Fonksiyonel antrenman modellerini açıklar.
3.Performans test protokollerini açıklar ve test sonuçlarını analiz eder.
4.Motorik özellikleri geliştirmek amacıyla hazırlanan antrenman modellerini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
5.Farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik antrenman planı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Antrenman çeşitleri hakkında genel bilgi, antrenman modellerine ilişkin temel kavramlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür taraması Fonksiyonel Antrenman çeşitleri Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Fasial Antrenman modeli Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Myofasial Antrenman Modeli Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Myofasial Egzersiz seçimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
7 Görsel ve yazılı kaynak tarama Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi,
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama ve sunum hazırlama Teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Aerobik, anaerobik dayanıklılık antrenman modelleri Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Sürat antrenmanı modelleri Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Kuvvet çeşitleri ve antrenman modelleri Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Esneklik antrenman modelleri Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
14 Literatür tarama ve sunum hazırlama Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için mikro antrenman planlamaları Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
15 Literatür tarama ve sunum hazırlama Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için makro antrenman planlamaları Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1.Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
2.Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA
3.Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
4.Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to discuss training organization and its functioning with the knowledge gained in the subjects such as performance measurement, training plan preparation, talent selection and technical-tactical training.
4
2
Student will be able to describe and relate the concepts of physical education and sports science with the theories of training science.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the needs for sports activities of groups with different characteristics, such as age, gender, and persons with special needs.
3
2
Student will be able to analyze data and results for current applications in the field of Training science by using scientific research methods and techniques.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
2
2
Student will be able to solve the problems related to sport sciences and coaching profession applications with a critical and inquisitive point of view, based on knowledge of the literature he/she has.
2
3
Student will be able to choose the appropriate training method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the training program by taking these differences into consideration.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with coaching.
4
2
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
4
3
Student will be able to develop the teaching skills required by the profession according to different teaching methods.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
4
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in coaching practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
2
2
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to skills selection, performance development, physical activity for sports and special groups for all, and to solve these problems based on ethical values.
3
3
By using personality traits with the social skills required by the coaching profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
3
4
Student will be able to administer technical and tactical skills in the relevant performance sports and selected sports branches that he / she determines as his / her area of expertise, and to formulate specific training programs for the branch.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 75
Genel Toplam 75
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0