Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY414 | SPOR YÖNETİMİ ÖRNEK OLAY ANALİZİ | 8 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor sektörü içerisinde, iş yaşamından alınan örnek olaylar ile, bu olayları çözümleyecek yöntemleri, kuramlar aracılığıyla öğrencilerle, sorun belirleme, tartışma ve çözüm üretme yöntemlerini yazılı ve sözlü olarak hazırlama ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Örnek analizi ile ilgili kavramı ve yöntemlerini spor alanında temel düzeyde tanımlar (define).(1) |
Spor ile ilgili örnek olayları, yöntemler kullanarak metin içerisinde farkeder (recognize) ve tartışır (discuss).(2) |
Spor sekötrüne ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisini keşfeder (discover).(3) |
Spor işletmelerinin hizmet alanlarında gözlemler yaparak, örnek olaylar oluşturur, problem soruları ve çözüm önerileri sunar (examine).(4) |
Spor ile ilgili örnek olaylarda alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak hazırlar (formulate).(5) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Örnek olay analizi yöntemi kavramı ve önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Örnek olay analizi amacı ve yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Konu ile ilgili makale okuma | Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Workshop Tekniği, Beyin fırtınası Tekniği, Konuşma Halkası Tekniği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Konu ile ilgili problem hazırlama | Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçimi çalışması, uygulanır hale getirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Kavram Haritaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
7 | Konu ile ilgili örnek olaylar okuma | Örnek Olay Çözümleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili örnek olay yazma ve çözümleme | Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
10 | Konu ile ilgili örnek olay yazma | Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma bireysel çalışma |
11 | Konu ile ilgili video izleme | İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
12 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor insan kaynaklarına ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
13 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor pazarlamasına ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
14 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Spor teknolojisi ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
15 | Konu ile ilgili örnek olay okuma | Teorik: Sporda halkla ilişkiler ve iletişime ilişkin örnek olay analizi sporda toplam kalite yönetimine ilişkin örnek olay analizi Uygulama: Öğrenci proje sunumu | Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serarslan M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. İstanbul. Morpa Yayınevi. |
Drucker P., Yönetim Örnek Vakalar. Optimist yayınevi |
SERARSLAN M., Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Morpa Yayınevi. |
Tınaz P., Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım. |
Başoınar N.M.,Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
4 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
5 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
5 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |