Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY223 | SPORDA YENİ MEDYA YAKLAŞIMLARI | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, yeni medya alanında çeşitli konulardaki güncel araştırmaları incelenme, Dünyada ve Türkiye’deki spor organizasyonlarını analiz etme ve değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; yeni medya kavramına giriş, yeni medyanın temel özellikleri, yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisi, E-spor ekosistemi, ve disiplinlerarası bir kavram olarak e-sporun örnek olayları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni medya kavramını tanımlar. |
Yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisini açıklar. |
Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları karşılaştırır. |
Yeni medya ile ilgili örnek olayları analiz eder. |
Disiplinlerarası bir kavram olarak e-spor ve örnek olayları değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yeni medya kavramına giriş | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili makale okuma | Yeni medyanın temel özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya teknolojileri ve spor ilişkisi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili video izleme | Yeni medya teknolojileri ve spor ilişkisi kapsamında dijital sporlar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma | Yeni medya teknolojileri ve dijital spor ilişkisi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Medyada spor servisleri ve yeni medya | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması | E-spor kavramı | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | E-spor ekosistemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-1 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-2 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | E-spor oyun türleri, ulusal ve uluslararası e-spor organizasyonları-3 | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Dünyada e-spor | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
14 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Türkiye'de e-spor | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
15 | Öğrenci ödev sunumları ve seçme örnekler | Disiplinlerarası bir kavram olarak e-spor ve örnek olaylar | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Billings, A.C., Hardin, M. ve Brown, N.A. (2014). Routledge Handbook of Sport and New Media. Routledge Handbooks Online. |
Aydoğan, F. (2019).Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. Der Yayınları. İstanbul. |
Sanderson, J. (2022). Sport, Social Media, and Digital Technology: Sociological Approaches. Research in the Sociology of Sport Book 15. |
Hülür, A.B. ve Deniz A.Ç. (2016). Yeni Medya ve Toplum. Literatürk Academia Yayınları. Konya. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
4 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
3 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |