Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY423 | SPOR TESİSLERİNDE FİZİKİ YAPI VE DONANIM STANDARTLARI | 7 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELİM ÇELEBİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor tesisi yöneticiliğinde spor tesislerinde yapı standartları, sürdürülebilir çevre anlayışı ve spor alanları mühendisliği ile ilgili bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; tanım ve kavramlar, kapalı-açık ve outdoor spor tesisleri, spor alanları seçiminde lokasyon, ulaşım, konaklama ve demografik yapının önemi, bireysel ve takım sporlarının branş örnekleri ve farklılıkları, sürdürülebilir çevre anlayışı ve spor alanları mühendisliği, ekonomi ve spor yatırımlarında yetki ve uygulamalarını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor alanları seçiminde lokasyon, ulaşım, konaklama ve demografik yapının önemini açıklar. |
Açık ve kapalı spor salonları ve yapı standartlarını açıklar. |
Bireysel ve takım sporlarının branş örnekleri ve farklılıklarını açıklar. |
Sürdürülebilir çevre anlayışı ve spor alanları mühendisliğini inceler. |
Ekonomi yatırımları içerisinde spor yatırım örneklerini inceler ve tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanım ve kavramlar, Kapalı, açık ve outdoor spor tesisleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Literatür taraması | Elit performans spor alanları, | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | İlgili kitap bölümü okuma | Rekreatif spor alanları Standart ve önemi, Tarihi gelişimi ve değişimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Spor alanları seçiminde lokasyon, ulaşım, konaklama ve demografik yapının önemi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri, örnek olay incelemesi |
5 | Literatür taraması | Spor tesisleri ile spor kompleksleri arasındaki farkları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
6 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Spor alanlarını destekleyen yan hizmet ve birimler | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Spor komplekslerinde nizami alan ve antrenman alanları, Işıklandırma, havalandırma ve altyapı | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri, örnek olay incelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Açık ve kapalı spor salonları ve yapı standartları, | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Spor tesislerinde ‘’Neufert’’ yapı standartları, | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
11 | Literatür tarama | Bireysel ve takım sporlarının branş örnekleri ve farklılıkları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Rekreatif spor alanları arz-talep ilişkisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Branşa özel donanımlar | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri, örnek olay incelemesi |
14 | Mevcut Sosyal sorumluluk projelerinin incelenmesi | Sürdürülebilir çevre anlayışı ve spor alanları mühendisliği | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri, örnek olay incelemesi |
15 | Literatür taraması | Ekonomi ve spor yatırımlarında yetki ve uygulama | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemleri, örnek olay incelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aksoy, Y. (2020). Spor Tesislerinde Çağdaş İşletmecilik Anlayışı ve Uygulamaları. Akademisyen Kitabevi, Ankara |
İç, O. , Pala, A. (2011). Spor Tesisleri ve Malzeme Bilgisi. MEB Yayınları, Ankara. |
Katırcı, H. (2012). Spor Tesis İşletmesi ve Saha Malzeme Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
5 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
4 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
3 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |