TR EN

SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY106 SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişi çerçevesinde, etkili iletişim kurmak, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişleri kapsamında iletişim, iş takibi, etkili konuşma ve yazma, sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Spor örgütlerinde kurumsal işleyişi öğrenir. Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler.
Spor örgütlerinde etkili sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar.
Spor işletmelerinde sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır.
Sunum ve yazışma yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Sunum ve yazışma sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Spor örgütlerinde kurumsal iletişim ile ilgili tanım ve kavramlar. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 literatür tarama, etkili iletişim görsellerini inceleme Kurumsal işleyişte etkili bir sunumun önemi ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 literatür tarama, iletişim görsellerini inceleme Diksiyon ve etkili konuşma (Beden Dili, diksiyon, artikülasyon alıştırmaları) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Kompozisyon yazma Bürokrası, protokol alıştırmaları ve yazışma(Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ses kaydı egzersizleri Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Ms-office programı MS-Office programları ile sunum hazırlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması
11 Spor organizasyonları inceleme Spor organizasyonlarında iletişim yönetimi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması
12 Örnek olay hazırlama Kriz yönetiminde çözüm ortaklığı ve iletişim Uygulamalı grup çalışması
13 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
14 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
15 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul
Joep Cornelissen (2019).Kurumsal İletişim.Yayınevi: The Kitap
Fatih ÇELİK (2020) Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
2
2
Student will be able to describe the theories of sports management science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
3
2
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
4
2
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
3
3
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
4
4
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
4
2
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
5
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
5
2
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
5
3
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 11 5 55
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 174
Genel Toplam 174
Toplam İş Yükü / 25.5 6,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0